A nyári utak
MÁR lejártak, a 2013-as jegyeket MÉG kevesen foglalják, pedig most olcsó, most
kellene foglalni.
Véget ért a
charter- szezon. City- break-hez MÁR hideg van, karácsonyi vásárra MÉG korai
megindulni. Köd MÁR van, késnek is miatta a repülők.
Holtszezon.
Gyors
összefoglaló az őszi újdonságokról:
Légitársaságok
“Az OLT Express német légitársaság október 16-tól
hetente háromszor közlekedik a kelet németországi Drezda és Budapest között
Fokker 100-as típusú repülőgépével.”
Turizmusonline.hu| Air Berlin: heti 12-re nő a járatszám
Turizmusonline.hu| Air Berlin: heti 12-re nő a járatszám
„2013 nyarán az Airberlin a Budapest (BUD) és Berlin
(TXL) közötti járatok számát heti 12-re növeli.”
„Tovább bővíti Közép- és Kelet-Európába irányuló járatai
számát a flydubai dubai fapados légitársaság, amelynek első romániai járata
október 1-jén landolt Bukarestben.
Az első járat (járatszám: FZ797) október 1-jén 9.15-kor
szállt fel a dubaji kettes terminálról és 13.30-kor érkezett meg a bukaresti
Henri Coandă Nemzetközi Repülőtérre. A gépet a szokásos vízsugárral üdvözölték
a kifutópályán. A légitársaság az új járattal már heti 78 alkalommal közlekedik
a régióba, repül Azerbajdzsánba, Örményországba, Grúziába, Oroszországba,
Szerbiába és Ukrajnába is Románia mellett. „
Olcsó jegyeket hirdet a Lufthansa Bukarest-
Berlin, illetve Budapest-Berlin, Budapest- Helsinki, Budapest- Dublin útvonalakon.
„2012. szeptember 30-án zárult az EasyJet üzleti éve, az
időszakban a légitársaság profitja továbbra is rekordösszegű volt, az árrés
nőtt, a részvényeseket megillető hozam pedig egyre javul. „
„November
27-től az easyJet valamennyi, napi mintegy ezer járatán bevezeti az
ülőhelyfoglalási rendszert – adja hírül a társaság közleménye. Ahogy a
társasági igazgatója az Egyesült Királyságban, Paul Simmons, fogalmazott: ez az
easyJet történetének eddigi legnagyobb változása, amit egy április óta tartó
tesztidőszak tapasztalatai alapján vezetnek be.”
„Két
irányban változnak a fapados szolgáltatások: vagy egyre kevesebbet tehetünk meg
a repülőjegyek alapdíjáért (kisebb a kézipoggyász, egyre lehetetlenebb
időpontokban érhetőek csak el az olcsó járatok stb.) vagy szaporodnak az extra
szoláltatások (foglalhatunk buszt, köthetünk biztosítást stb.). Közös bennük,
hogy több pénzt költünk.
Néha megéri, például ha nyurga termettel áldott meg a
természet. Vagy békatalpat viselünk. Ilyenkor jól jön az extra lábtér, amit
november 27-től megvásárolhatjuk az easyJetnél 4200 forintért (12 font).
Vagyis mától, hiszen elindult a helyfoglalási rendszer.
Az extra lábtér mellett még válthatunk jegyet a pilótafülke közelében 8 fontért
(2800 forint) vagy bárhol máshol 3 fontért (1050 forint).”
„Kevesebb gép,
kevesebb járat, a hibás O'Leary szerint a Budapest Airport, a BA nem akar
számháborúzni.
Negyven
százalékkal leépíti ferihegyi bázisát január 10-től az ír fapados. A társaság
vezére, Michael O'Leary budapesti sajtótájékoztatóján a Budapest Airport magas
díjait nevezte meg indokként.”
"A Ryanair
szerint a Budapest Airport megemelte díjait, nem volt hajlandó „jól működő
létesítményeket biztosítani és képtelenek voltak versenyképes költségalapot
ajánlani a Ryanair által kínált jövőbeni növekedéshez”.”
Ryanair.com - érkeznek a hírlevelek kedvezményes
ajánlatokról, téli vásárról. Nagyon olcsó utakat hirdetnek Gdanskból, Krakkóból, Rigából- és Budapestről.
„50
milliomodik utasát ünnepelte a Wizz Air, a légitársaság 8 éves története alatt
ennyi utast szállított.”
Wizzair
údonságokról írtam Kézipoggyászdíj a Wizz Air járatain , illetve Új Wizz Air járatok Erdélyből bejegyzésemben.
Még mindig Wizzair - a téli hónapokra szépen csendben megritkították a
járatokat. Mi most éppen a csütörtöki
Marosvásárhely- Budapest járatot siratjuk.
„Közpénzből
fizettek a légitársaságnak, hogy bázist alapítson?
A Kolozs
Megyei Törvényszék arra kötelezte a Maros Megyei Turisztikai Egyesületet, hogy
adja közre a Wizz Air légitársasággal a 2010-ben és 2011-ben kötött szerződései
megannyi részletét.
A Maros megyei
önkormányzatok és cégek által létrehozott civil szervezetet a Kolozsvári
Repülőtér Alkalmazottainak Független Szakszervezete perelte be amiatt, hogy
megtagadta a Wizz Air légitársasággal kötött szerződésekkel kapcsolatos
információk kiadását.”
Húsz évvel az
első Bécs- Temesvár repülőjárat indulása után, az Austrian Airlines
kereskedelmi okok miatt nem indít több gépet ezen az útvonalon. Az utolsó gép
október 27-én szállt fel Temesvárról.
“A Germanwings a PayPal rendszerrel
bővítette online fizetési lehetőségeinek körét weboldalán. Az újdonságnak
köszönhetően a diszkont légitársaság utasai azonnal tudnak online fizetni a
PayPal-azonosítójukkal anélkül, hogy a Germanwings honlapján számla- vagy
hitelkártya adatokat kellene megadniuk”
Ideje volt...
„A Blue Air fapados légitársaság 7 kilogrammról 10
kilogrammra emelte a súlyhatárt az utastérbe ingyen felvihető kézipoggyászok
esetében, miután a Wizz Air konkurens légitársaság bejelentette, hogy az utasok
10 eurós illetéket fognak fizetni a 42x32x25 cm-es méretet meghaladó
kézipoggyászért.”
„Légitársaságok
globális versenye: Észak-Amerika vezet a bevételekben, de Ázsiában termelik az
igazi profitot.”
„Megjelent a légitársaságok
globális toplistája: az Airline Business összefoglalója szerint 2011 az
emelkedő üzemanyagárak és a csökkenő profitok éve volt. A 150 legfontosabb
légitársaság összesített forgalmi bevétele csaknem 14 százalékkal nőtt
2011-ben, de ezen belül a hagyományos légitársaságok jövedelme csak 12
százalékkal emelkedett, míg a low-costoké 25 százalékkal. Igaz, ehhez képest az
összegek eléggé eltérőek: a hagyományosok bevétele 526 milliárd dollárra nőtt,
a low-costoké csak 67 milliárdra.”
„A gyengélkedő
Európa; a feltörekvő öbölmentiek; a konszolidálódó latin-amerikaiak; Afrika,
még csak a jövő lehetősége.”
Sátor és folyosó Ferihegyen
„A reptéri
szolgáltatásokon spóroló fapadosok kedvében járó Budapest Airport sátrat
építtetett az utasoknak a betonon.
A fapados
légitársaságok igényeinek megfelelve a Liszt Ferenc repülőtéren sátor és
temperált hőmérsékletű folyosó épült. Ebben a sátorban várakozhatnak a fapados
légitársaságok utasai járatuk indulására.”
„Ferihegyi
panoráma 2012: sátrak és bádogfolyosó”
„A kecske is
elfogyott és a káposzta sem lakott jól: a bevételeinek nagy része mellett a jó
hírnevétől is hosszú évekre elköszönhet Ferihegy - az AIRportal.hu összefoglaló
és szubjektív véleménycikke.”
„Egymás
mellett sorakoznak a sátrak a Liszt Ferenc repülőtéren, amelyet a reptér
üzemeltetője szerint a diszkont légitársaságok miatt húztak fel a betonon.”
„Folytatódik a
sörsátor-dráma a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A Wizz
Air bejelentette, hogy november 13-ától,
vagyis keddtől minden budapesti járat fel- és leszálló utasait buszok
viszik a gépekhez illetve a terminálhoz.
A jelenlegi reptéri gyalogos és sátras beszállítás ugyanis "nem felel meg a Wizz Air biztonsági és
szolgáltatási színvonalának".
A fapados
légitársaságok október 28-a, a téli menetrend bevezetése óta komfort nélküli
nejlonsátrakban várakoztatják utasaikat a budapesti reptéren. A sátrakat a
Budapest Airport húzta fel, és szerintük megfelelnek minden előírásnak.”