2012. november 29., csütörtök

Szemelvények 2012 október-november


A nyári utak MÁR lejártak, a 2013-as jegyeket MÉG kevesen foglalják, pedig most olcsó, most kellene foglalni.
Véget ért a charter- szezon. City- break-hez MÁR hideg van, karácsonyi vásárra MÉG korai megindulni. Köd MÁR van, késnek is miatta a repülők.
Holtszezon.
 Gyors összefoglaló az őszi újdonságokról:

 Légitársaságok

 Az  OLT Express német légitársaság október 16-tól hetente háromszor közlekedik a kelet németországi Drezda és Budapest között Fokker 100-as típusú repülőgépével.”

Turizmusonline.hu| Air Berlin: heti 12-re nő a járatszám
„2013 nyarán az Airberlin a Budapest (BUD) és Berlin (TXL) közötti járatok számát heti 12-re növeli.”
Airberlin.com  Kedvezményes á jegyeket hirdet az Air Berlin Bukarest és Bécs között.

„Tovább bővíti Közép- és Kelet-Európába irányuló járatai számát a flydubai dubai fapados légitársaság, amelynek első romániai járata október 1-jén landolt Bukarestben.

Az első járat (járatszám: FZ797) október 1-jén 9.15-kor szállt fel a dubaji kettes terminálról és 13.30-kor érkezett meg a bukaresti Henri Coandă Nemzetközi Repülőtérre. A gépet a szokásos vízsugárral üdvözölték a kifutópályán. A légitársaság az új járattal már heti 78 alkalommal közlekedik a régióba, repül Azerbajdzsánba, Örményországba, Grúziába, Oroszországba, Szerbiába és Ukrajnába is Románia mellett. „

 Olcsó jegyeket hirdet a Lufthansa Bukarest- Berlin, illetve Budapest-Berlin, Budapest- Helsinki, Budapest- Dublin  útvonalakon.









„2012. szeptember 30-án zárult az EasyJet üzleti éve, az időszakban a légitársaság profitja továbbra is rekordösszegű volt, az árrés nőtt, a részvényeseket megillető hozam pedig egyre javul. „

„November 27-től az easyJet valamennyi, napi mintegy ezer járatán bevezeti az ülőhelyfoglalási rendszert – adja hírül a társaság közleménye. Ahogy a társasági igazgatója az Egyesült Királyságban, Paul Simmons, fogalmazott: ez az easyJet történetének eddigi legnagyobb változása, amit egy április óta tartó tesztidőszak tapasztalatai alapján vezetnek be.”

Két irányban változnak a fapados szolgáltatások: vagy egyre kevesebbet tehetünk meg a repülőjegyek alapdíjáért (kisebb a kézipoggyász, egyre lehetetlenebb időpontokban érhetőek csak el az olcsó járatok stb.) vagy szaporodnak az extra szoláltatások (foglalhatunk buszt, köthetünk biztosítást stb.). Közös bennük, hogy több pénzt költünk.

Néha megéri, például ha nyurga termettel áldott meg a természet. Vagy békatalpat viselünk. Ilyenkor jól jön az extra lábtér, amit november 27-től megvásárolhatjuk az easyJetnél 4200 forintért (12 font).

Vagyis mától, hiszen elindult a helyfoglalási rendszer. Az extra lábtér mellett még válthatunk jegyet a pilótafülke közelében 8 fontért (2800 forint) vagy bárhol máshol 3 fontért (1050 forint).

„Kevesebb gép, kevesebb járat, a hibás O'Leary szerint a Budapest Airport, a BA nem akar számháborúzni.

Negyven százalékkal leépíti ferihegyi bázisát január 10-től az ír fapados. A társaság vezére, Michael O'Leary budapesti sajtótájékoztatóján a Budapest Airport magas díjait nevezte meg indokként.”

"A Ryanair szerint a Budapest Airport megemelte díjait, nem volt hajlandó „jól működő létesítményeket biztosítani és képtelenek voltak versenyképes költségalapot ajánlani a Ryanair által kínált jövőbeni növekedéshez”.”

Ryanair.com - érkeznek a hírlevelek kedvezményes ajánlatokról, téli vásárról. Nagyon olcsó utakat hirdetnek Gdanskból, Krakkóból,  Rigából- és  Budapestről.

„50 milliomodik utasát ünnepelte a Wizz Air, a légitársaság 8 éves története alatt ennyi utast szállított.”

Wizzair údonságokról írtam Kézipoggyászdíj a Wizz Air járatain , illetve Új Wizz Air járatok Erdélyből bejegyzésemben.

Még mindig Wizzair  - a téli hónapokra szépen csendben megritkították a járatokat. Mi most éppen a   csütörtöki Marosvásárhely- Budapest járatot siratjuk.

Közpénzből fizettek a légitársaságnak, hogy bázist alapítson?

A Kolozs Megyei Törvényszék arra kötelezte a Maros Megyei Turisztikai Egyesületet, hogy adja közre a Wizz Air légitársasággal a 2010-ben és 2011-ben kötött szerződései megannyi részletét.

A Maros megyei önkormányzatok és cégek által létrehozott civil szervezetet a Kolozsvári Repülőtér Alkalmazottainak Független Szakszervezete perelte be amiatt, hogy megtagadta a Wizz Air légitársasággal kötött szerződésekkel kapcsolatos információk kiadását.”
 
Húsz évvel az első Bécs- Temesvár repülőjárat indulása után, az Austrian Airlines kereskedelmi okok miatt nem indít több gépet ezen az útvonalon. Az utolsó gép október 27-én szállt fel Temesvárról.


A Germanwings a PayPal rendszerrel bővítette online fizetési lehetőségeinek körét weboldalán. Az újdonságnak köszönhetően a diszkont légitársaság utasai azonnal tudnak online fizetni a PayPal-azonosítójukkal anélkül, hogy a Germanwings honlapján számla- vagy hitelkártya adatokat kellene megadniuk”




Ideje volt...
 
„A Blue Air fapados légitársaság 7 kilogrammról 10 kilogrammra emelte a súlyhatárt az utastérbe ingyen felvihető kézipoggyászok esetében, miután a Wizz Air konkurens légitársaság bejelentette, hogy az utasok 10 eurós illetéket fognak fizetni a 42x32x25 cm-es méretet meghaladó kézipoggyászért.”

„Légitársaságok globális versenye: Észak-Amerika vezet a bevételekben, de Ázsiában termelik az igazi profitot.”

„Megjelent a légitársaságok globális toplistája: az Airline Business összefoglalója szerint 2011 az emelkedő üzemanyagárak és a csökkenő profitok éve volt. A 150 legfontosabb légitársaság összesített forgalmi bevétele csaknem 14 százalékkal nőtt 2011-ben, de ezen belül a hagyományos légitársaságok jövedelme csak 12 százalékkal emelkedett, míg a low-costoké 25 százalékkal. Igaz, ehhez képest az összegek eléggé eltérőek: a hagyományosok bevétele 526 milliárd dollárra nőtt, a low-costoké csak 67 milliárdra.”


A gyengélkedő Európa; a feltörekvő öbölmentiek; a konszolidálódó latin-amerikaiak; Afrika, még csak a jövő lehetősége.”

  

Sátor és folyosó Ferihegyen

 

„A reptéri szolgáltatásokon spóroló fapadosok kedvében járó Budapest Airport sátrat építtetett az utasoknak a betonon.

A fapados légitársaságok igényeinek megfelelve a Liszt Ferenc repülőtéren sátor és temperált hőmérsékletű folyosó épült. Ebben a sátorban várakozhatnak a fapados légitársaságok utasai járatuk indulására.”

„Ferihegyi panoráma 2012: sátrak és bádogfolyosó”

„A kecske is elfogyott és a káposzta sem lakott jól: a bevételeinek nagy része mellett a jó hírnevétől is hosszú évekre elköszönhet Ferihegy - az AIRportal.hu összefoglaló és szubjektív véleménycikke.”

„Egymás mellett sorakoznak a sátrak a Liszt Ferenc repülőtéren, amelyet a reptér üzemeltetője szerint a diszkont légitársaságok miatt húztak fel a betonon.”

„Folytatódik a sörsátor-dráma a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

A Wizz Air  bejelentette, hogy november 13-ától, vagyis keddtől minden budapesti járat fel- és leszálló utasait buszok viszik  a gépekhez illetve a terminálhoz. A jelenlegi reptéri gyalogos és sátras beszállítás ugyanis  "nem felel meg a Wizz Air biztonsági és szolgáltatási színvonalának".

A fapados légitársaságok október 28-a, a téli menetrend bevezetése óta komfort nélküli nejlonsátrakban várakoztatják utasaikat a budapesti reptéren. A sátrakat a Budapest Airport húzta fel, és szerintük megfelelnek minden előírásnak.”

2012. november 23., péntek

Repülőtéri transzfer haladóknak



Repülőtéri transzfer  bejegyzésemben négy repülőtér esetében mutattam be a „klasszikus” transzfert. Ami nagyon jól működik az utak többségében.
Következzenek az   alternatívák.
 

Párizs / Beauvais

Beauvais kb. 80 km-re van Párizstól. Repülőtéri transzfer  bejegyzésemben már írtam,   hogy a legolcsóbb a busz Beauvais- Párizs Porte Maillot között: http://www.aeroportbeauvais.com/bus.php?lang=eng
A legegyszerűbb is az esetek többségében.
A mi repülőnk hazafelé reggel korán indult, mégpedig vasárnap.  Amikor elkezdtem visszafelé számolni (értsd  legalább egy órával korábban kint kell lennünk a repülőtéren, egy óra 15 perc az út Porte Maillot-tól Beauvais-ig), kiderült, hogy tömegközlekedéssel nem jutunk el a szálláshelyünktől Port Maillot-ig  (később indul az első helyi busz, illetve metró).
Minden más transzfer lehetőség sokkal drágább lett volna.

A legolcsóbb verzió az lett volna, hogy az utolsó éjszakát máshol töltsük. Ezt leszavaztuk, haton voltunk, az utolsó párizsi estét vörösbor iszogatásával , nem pedig hurcolkodással töltöttük el.
Két taxival mentünk a szálláshelyünktől Port Maillot- ig.  Előtte tudományosan kinéztem a taxik árait, és a távolságot.
Taxik árait itt lehet megnézni pl.: http://www.taxi-paris.net/page36.html
Most már tudom, hogy   az alap díjszabáson kívül meg kell  nézni a kiegészítő díjszabásokat is. Mi  pl. mindkettőt kifizettük:
suppléments 4ème personne et + (negyedik és + utas) 3 euró
Suppléments à partir du 2 ème bagage,colis, objet encombrant (2 .  csomagtól kezdődő  pótdíj) 1 euró

 Bukarest  Otopeni (Henri Coanda)

A repülőtér honlapján:  http://www.aeroportul-otopeni.info/access.htm , illetve a repülőtéri információknál: http://www.bucharestairports.ro/otp/index.php?cat=16&article=54
helyi buszt, illetve vonatot ajánl.

A 783. sz helyi busz 40-50 perc alatt visz be Bukarest központjába, két utazás ára 7 lej (kevesebb, mint 2 euró).

A "Henri Coandă Expres" vonat, illetve a reptéri állomástól a csatlakozó busz 50 perc alatt szállít a Gara de Nord-ról a reptérre, egy utazás ára 8,10 lej (kevesebb, mint 2 euró).
A Wizzair is biztosít autóbusz transzfert.  Utasonként és irányonként  1400 HUF/ 21 RON.

Taxit a bukaresti repülőtérről nem ajánlok.  Nagyon sokba kerül(het),  a bukaresti taxisok sportot űznek abból, hogy minél több pénzt zsebeljenek be a gyanútlan turistától.

Nem éppen „fapados” verzió, de egy megoldás lehet annak, akinek pl. más városból, éjjel kell kiérnie a repülőtérre a Hotel Charter: http://www.hotelcharter.ro/
Egy két ágyas szoba ára egy éjszakára 40 euró, ezért a pénzért a szobán kívül kapsz:

  • Ingyen transzfert a repülőtérre 
  • A repülőtéri parkolási díjnál   olcsóbb  parkolást a szálloda parkolójában
  • Svédasztalos reggelit, amit hajnali 3 órától kezdődően szolgálnak fel

Hátrányai:
  •  Zajos
  •   Ha reggelin kívül mást is szeretnél enni, akkor máshonnan rendelik meg


Kolozsvári repülőtér

A repülőtér nagyon közel van a városközponthoz.
A repülőtér honlapján is elsősorban a 8 sz. helyi buszt ajánlja,  hétköznaponkén 10 percenként, hét végén 30 percenként indul:

Ugyancsak a repülőtér honlapján ajánlja a taxitársaságokat:  http://www.airportcluj.ro/index.php?section=1&page=4&subpage=52
Figyelmeztet, hogy csak olyan taxiba üljünk be, amelyen látható a díjszabás (kb. 0,5 euró vagyis 1,70 lej- km)

Egy- két embernek ideális a busz. Elvileg a taxi se drága, mert a repülőtér a város szélén van.

Gyakorlatilag, amikor négyen utaztunk Marosvásárhelyről Kolozsvárra, első alkalommal kocsival mentünk Marosvásárhelyről Kolozsvár központjáig, onnan taxival a reptérre, azzal a felkiáltással, hogy alig drágább a taxi, mint négy személynek a busz.  Menet tényleg olcsó volt.  Jövet a repülőtértől a központig háromszor annyiért utaztunk, mint egy héttel azelőtt a központtól a repülőtérig.  A repülőtér honlapján a taxis figyelmeztetést okkal írták ki.
Következő alkalommal végignéztünk a csomagjainkon, és megszavaztuk magunknak,  hogy  kocsit a városközpontban hagyni- busz- taxi- egyéb helyett alig drágább a saját kocsinkkal kimenni a reptérre, és ott kifizetni a parkolási díjat. Parkolási díjak itt:
Kolozsvári repülőtér melletti magánparkoló itt:



Népszerű bejegyzések