Légitársaságok
Az Air Lingus április 30-tól felfüggeszti Bukarest-
Dublin járatait, ezen az útvonalon csak a Blue Air repül majd.
A Turkish Airlines mégse indítja a múlt hónapban
beharangozott Konstanca- Isztambul járatait, de továbbra is indít jratokat a
Bukarest- Isztambul útvonalon.
A temesvári
székhelyű cég fokozatosan felfüggesztette bukaresti, kolozsvári, nagyszebeni és
nagyváradi járatait. Lemondott
több, Temesvárról induló
járatáról is (Ancona, Bari, Bologna, Torino és Verona). Jelenleg a cég heti háromszor indít járatokat
Temesvárról Rómába, Milánoba, illetve Velencébe.
Márciustól a Vueling Bukarestből Barcelonaba, júniustól
pedig Bukarestből Madridba, illetve Bilbaoba repül majd.
„A szibériai UTair légitársaság április elejétől heti két
járatot indít majd Szentpétervárra Budapestről.
Az orosz légitársaság Boeing 737-500-as gépei szerdán és
vasárnap érkeznek majd Ferihegyre április 28-tól.”
„Egyszerre két városból indított összesen 9 járattal tér
vissza Budapestre az SAS skandináv légitársaság. Március 31.-től, vagyis a 2013-as nyári menetrendtől kezdve menetrendszerű
járatokat indít Budapestre Oslóból és Koppenhágából.”
„Ismét lesz közvetlen légi kapcsolat Athén
és Budapest között, miután az Aegean Airlines légitársaság úgy döntött, hogy a
2013. április 2. és 2014. január 19. közötti időszakban újraindítja a két város
közötti járatait”
„Hivatalosan is bejelentették, hogy 175 darab 737-es
típusú repülőgépet vásárol Európa legnagyobb fapados légitársasága, a Ryanair a
Boeingtől. Az ír légitársaság ezzel tovább tudja erősíteni piacvezető szerepét,
míg a gépgyártó számára a rekordnagyságú üzlet értéke meghaladja a kereskedelmi
célú repülőgépeinek értékesítésének a tavalyi negyedik negyedéves teljes
értékét.”
Új, illetve megújuló Ryanair járatok Budapestről: Páfosz,
Alicante és Pisa március 26.-tól, Varsó Modlin pedig július elsejétől.
Ezen a héten indul a Konstanca- Pisa járat, április végén pedig a Marosvásárhely-
Brüsszel, illetve Marosvásárhely- Pisa járat, erről részletesen írtam egyik előző bejegyzésemben
„Budapestről az orosz, az ukrán, a török, a kaukázusi és
a közel-keleti térségekbe irányuló járatok beindításán dolgozik a Wizz.”
„Újabb budapesti járat elindítását erősítette meg a Wizz
Air. A diszkont légitársaság közölte, hogy május 17.-től heti két alkalommal
indít járatokat Máltára.”
Repülőterek
„114,1 millió
lejt, tehát 26,2 millió eurót fektetne a nagyváradi repülőtér vezetősége a
kifutópálya kiszélesítésébe, hogy Boeing és Airbus gépeket is fogadhassanak.
A beruházó a
mostani 1800 méterről 2100 méterre hosszabbítaná meg a kifutópályát. A
projektet részben EU-s alapokból finanszírozzák a Szállítási Operatív Programon
keresztül. A munkálatokhoz várhatóan július 15-én látnak hozzá, a szerződés
kifutási ideje 22 hónap lesz. „
Nagy sikernek
örvend a Henri Coanda (Otopeni) repülőtérre rendelhető olcsó taxik
rendelése. A taxikat az érkezési oldalon levő help- desk- nél lehet rendelni.
“Figyelmeztető
sztrájk kezdődött március 21-én, csütörtök hajnalban a Lufthansa német
légitársaságnál, a munkabeszüntetés miatt budapesti járatokat is töröltek.”
A sztrájk miatt a
járatok közel 40 százaléka nem szállt föl.
„Eltűnnek az ideiglenes sátrak a Budapest Airport
előteréből, hamarosan egy könnyűszerkezetes csarnok várja a fapadosok utasait a
repülőtéren.”
Utazás
„2013. március 25-től a légitársaság 6 kg-ról 8kg-ra
emeli a kézipoggyász maximum súlykeretét. (Laptoppal együtt 10 kg.) Minden
egyéb kézipoggyász szabály változtatlan marad a légitársaságnál.”
„A Wizz Air az első európai légitársaság, amely saját utazási videókkal népszerűsíti 85 vonzó desztinációból álló úthálózatát”
„Miért kellene felelősséget vállalnia a légitársaságoknak
azért, amire nincs hatásuk? Mondjuk a vulkáni hamuért vagy a télért?
A repülőgéppel utazók jogainak jobb érvényesülése
érdekében mutatott be újabb javaslatot szerdán az Európai Bizottság. A
javaslattal a Bizottságnak az a célja, hogy azonosítsa a jelenlegi
szabályozásban nem megfelelően körülírt vagy nem elég konkrétan szabályozott,
úgynevezett szürke területeket, vagyis, hogy bezárjon egyes kiskapukat,
szabályozza az utasok panaszainak kezelési módját, a légitársaságok
szankcionálását, valamint egyúttal olyan elemeket is tartalmaz, amelyek nem
rónak méltánytalanul nagy anyagi terhet
a légitársaságokra – olvasható az MTI hírében.
Szürke területnek találta a bizottság a mostani
szabályozásban, hogy a légitársaságnak mikor és hogyan kell tájékoztatnia az
utasokat egy járat késéséről vagy törléséről. A bizottság szerint ezt legkésőbb
az eredetileg tervezett indulási időpontot követően fél órával minden utasnak
joga megtudni.”
Márciusi tél
2013.3.12
„A frankfurti légikikötőt lezárták, a délután és este
induló budapesti járatokat is törölték.
A német nagyvárosban 15 centiméter hó esett, legalább 200
járatot töröltek az időjárás miatt.
Hasonló a helyzet a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren
is, ahol a napi járatok negyede, nagyjából 300 gép nem tudott fölszállni –
olvasható a hvg.hu oldalon. A francia főváros másik légikikötőjén, az Orly-n, a
Tunisair légitársaság egy gépe lecsúszott a jeges kifutópályáról, ami tovább
nehezíti a helyzetet. A gépen utazók közül senki nem sérült meg. Az Air France
arra kérte utasait, hogy halasszák el utazásaikat, ha az Párizst is érintené.
Az összes észak-francia repülőteret lezárták kedden a
nagy havazás miatt, a térségben néhol több mint ötven centiméter hó esett. A
brüsszeli reptér is csak korlátozottan fogad és indít járatokat a kialakult
időjárási helyzet miatt.”
2013-03-26
„Újabb havazás kezdődött a budapesti repülőtéren, a
Budapest Airport havas szolgálata ismét teljes készültségben dolgozik. Mind a
két ferihegyi futópálya tiszta, sónedves, a havazás ellenére biztonságos,
kiváló fékhatást nyújt a leszálló repülőgépeknek.
Több mint 24 órája teljes létszámban, többszöri váltásban
dolgoznak a Budapest Airport havas szolgálatának emberei és munkagépei a
Ferihegyi repülőtéren. A havazás ellenére a késő délutáni órákban is a
repülőtér két futópályája megfelelően üzemelt, egyetlen járatnak sem kellett a
hó miatt sem kitérő repülőtérre mennie, sem visszafordulnia.”