Európai utak
esetében a repülési idő egy- két óra.
Általában a repülő indulása előtt két órával kint kell lenned a repülőtéren. Online check-in, azaz internetes utasfelvétel
esetén ez az idő negyven percre csökken.
Elvileg. Gyakorlatilag a legtöbb,
hozzánk közel eső repülőtérre csak nagyon bátor emberek mernek indulás előtt
negyven perccel érkezni. Aki látta a biztonsági ellenőrzés előtt
kígyózó sorokat, nem szívesen
kockáztat. Igy lesz a várakozási idő olyan hosszú, mint a repüléssel eltöltött
idő.
Annak, aki ki
akarja kerülni a sorokat (és fizet is
ezért), a Liszt Ferenc repülőtéren
július 1-től bevezették a gyorsító sávot:
„A Budapest Airport újabb minőségi szolgáltatást
vezet be utasai számára július 1-től: a gyorsító sávot (Fast Track Lane –
angolul). A szolgáltatás valamennyi utas számára elérhetővé válik egyéni döntés
vagy légitársasági jogosultság alapján.
A gyorsító sávot valamennyi prémium szolgáltatásra jogosult utas igénybe veheti, ha a légitársaság erről tájékoztatja a Budapest Airportot, a korábbi Priority Lane szolgáltatáshoz hasonlóan, amit június 30-ával megszüntet a repülőtér. A gyorsító sáv hozzáférhető valamennyi turista osztályú jeggyel vagy a diszkont légitársaságoknál vásárolt jeggyel utazók számára is, ha – hasonlóan a fapadosoknál bevezetett elsőbbségi beszállításhoz – megvásárolják ezt a szolgáltatást július 1-től a 2A és a 2B Terminálon lévő három eladóhelyen.”
A gyorsító sávot valamennyi prémium szolgáltatásra jogosult utas igénybe veheti, ha a légitársaság erről tájékoztatja a Budapest Airportot, a korábbi Priority Lane szolgáltatáshoz hasonlóan, amit június 30-ával megszüntet a repülőtér. A gyorsító sáv hozzáférhető valamennyi turista osztályú jeggyel vagy a diszkont légitársaságoknál vásárolt jeggyel utazók számára is, ha – hasonlóan a fapadosoknál bevezetett elsőbbségi beszállításhoz – megvásárolják ezt a szolgáltatást július 1-től a 2A és a 2B Terminálon lévő három eladóhelyen.”
Bukarestben egyelőre
maradnak a sorok:
Mióta a Băneasa- ról a Henri Coandă-ra (Otopeni)
költöztették a low- cost (magyarul fapados) járatokat, a reggeli csúcsban több száz utas áll sorban.
Az új terminál átadását augusztusra ígérik, addig
a check-in pultok sorai az utasbiztonsági ellenőrzésre, illetve a személyi okmányok ellenőrzésére váró
sorokkal kavarodnak össze.
Egyes
repülőtársaságoknál (pl. Wizzair)
elsőbbségi beszállást vásárolhatsz. Ezzel nem úszod meg az utasbiztonságnál
kígyózó sort, de elsők között léphetsz a gép fedélzetére.
“A Wizz Air az Wizz Xpress elsőbbségi
beszállás lehetőségét is felajánlja utasai számára. Amennyiben ezt a
szolgáltatást vásárolja meg, úgy az elsők között léphet a fedélzetre. Az Wizz
Xpress elsőbbségi beszállás is elérhető interneten (a repülőjegy foglalásakor),
illetve a későbbiekben telefonos ügyfélszolgálaton keresztül vagy a
repülőtéren, az utasfelvételt követően. A szolgáltatás díját ide
kattintva tekintheti meg. Kérjük vegye figyelembe, hogy az Wizz Xpress
elsőbbségi beszállás megvásárlása nem garantálja, hogy a kívánt helyre ülhet.
A Wizz Air gyakorlata, miszerint a kisgyermekkel
utazók és a fogyatékkal élő utasok Wizz Xpress elsőbbségi beszállást élveznek,
változatlan marad. „
A Wizz Xpress
Elsobbségi beszállás díja wizzair.com-on és a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül
járatonként és utasonként 1100 HUF (4 euró), a repülőtéren járatonként és utasonként 2200 HUF (8 euró)
Repülőterekről,
indulás előtti tanácsokról nagyon jó összefoglalót találsz itt:
http://hvg.hu/utazas/20120711_megbukott_brit_hataror_parancsnok
VálaszTörlésBrian Moore, a brit határőrség vezetője távozik, miután kemény kritikákat kapott a Heathrow repülőtéren akadozó ügyintézéssel kapcsolatban.
A brit sajtó az elmúlt napokban egyre többet foglalkozott a Heathrow Nemzetközi Repülőtéren kialakult helyzettel. Az olimpia előtti időszakban, amikor már az első hivatalos vendégek közül is megérkeztek néhányan, a határátlépés lassú, körülményes és kényelmetlen. A hosszú sorokban várakozó utasok arra panaszkodnak, hogy gyakran nincs minden kapu nyitva, nem használják ki a reptéri határátkelők teljes kapacitását.