1. A hírek
2012 december
7, 11:45
„Meghibásodott az
elektromos rendszer a ferihegyi irányítótoronyban, néhány perccel dél előtt,
emiatt be kellett zárni a repülőteret - az AIRportal.hu információi szerint. Az
érkező repülőgépeket egy ideig a légtérben várakoztatták, majd egy kivételével
másik repülőterekre irányították őket. A legfrissebb információk szerint a repülőtér
szombat reggelig biztosan zárva tart.”
2012 december
7, 12:26
A Budapest Airport által 12:26-kor kiadott szűk szavú MTI
közlemény:
„Műszaki hiba miatt bezárták a budapesti Liszt Ferenc repülőteret pénteken nem sokkal dél előtt - közölte a Budapest Airport vállalati és közkapcsolati igazgatója az MTI-vel. A repülőteret dél előtt tíz perccel zárták be az irányítótorony elektromos ellátórendszerében keletkezett műszaki hiba - mondta el Hardy Mihály. Közölte, nem indítanak és nem fogadnak járatokat.”
„Műszaki hiba miatt bezárták a budapesti Liszt Ferenc repülőteret pénteken nem sokkal dél előtt - közölte a Budapest Airport vállalati és közkapcsolati igazgatója az MTI-vel. A repülőteret dél előtt tíz perccel zárták be az irányítótorony elektromos ellátórendszerében keletkezett műszaki hiba - mondta el Hardy Mihály. Közölte, nem indítanak és nem fogadnak járatokat.”
2012 december 7, 16:46
„Nagy a tömeg a budapesti Liszt Ferenc-repülőtéren, miután a légi
kikötőt műszaki okok miatt pénteken nem sokkal dél előtt bezárták. A kint
tartózkodó embereket hangosbemondón is tájékoztatták arról, hogy éjfélig zárva
lesz a repülőtér, és pénteken már nem indítanak és nem is fogadnak járatokat.”
2012 december 7, 17:59
„Szombat
délelőtt indulhat újra a forgalom a dél körül lezárt Liszt Ferenc repülőtéren.
Azok az utasok, akiknek délutánra, estére szól a jegyük, semmiképpen ne
menjenek ki a reptérre, érdeklődjenek légitársaságuknál, és a repülőtér
weboldalán keressék a legfrissebb információkat. A lezárás nyolcvan járatot
érint. Nagy tömeg várakozik a repülőtéren: a magyarok hazamentek, a külföldi
utasok próbálnak szállást szerezni.”
2012 december 8
„Megnyitották a
budapesti repülőteret, miután sikerült elhárítani a tegnap délelőtt keletkezett
hibát.
Reggel 7 óra óta
újra indít és fogad járatokat a ferihegyi Liszt Ferenc repülőtér, de a
menetrend csak apránként tér vissza a normális ütemhez.
Mint arról korábban
beszámoltunk, egy hőcserélő eltörött, és a belőle kiömlő forró víz elöntötte a
ferihegyi irányítótorony elektromos rendszerét. A reptéri szakemberek erejüket
megfeszítve dolgoztak mintegy 20 órán át, hogy kijavítsák az elromlott
rendszereket. Küzdelmüket nehezítette, hogy alig néhány napja mondtak fel több
olyan szakembernek, akik nemcsak értették a szakmájukat, de pontos hely- és
anyagismerettel rendelkeztek a Magyarországon egyedülálló létesítményben. Az
üzemszünet idején több száz járat esett ki Budapesten: az érkező gépek Bécsbe,
Pozsonyba, és – a Wizz Air esetében – Debrecenbe mentek, illetve onnan
indultak, sokat pedig egyszerűen nem tudtak megoldani a légitársaságok, ezért
törölték őket. Az utasok egy részét buszokkal szállították Budapest és a
repülőterek között.
Becslések szerint
péntek délután mintegy hatezer utas rekedt a repülőtéren, hiszen akiknek a
jegyét nem tudtak más járatra átfoglalni, azok várakozni kényszerültek. Több
százan megpróbáltak Bécsbe utazni vonattal, de a vasúttársaság sem
pénztárossal, sem pedig kocsival nem volt felkészülve a váratlan eseményre,
ezért a fővárosi pályaudvarokon is tumultusok alakultak ki. Sokan taxival
utaztak Bécsbe, de – mint arról néhány olvasónk beszámolt – ott azzal
szembesültek, hogy a Bécsből induló járatok addigra dugig teltek.
Akik Budapesten
maradtak, azok egy része szállodában töltötte az éjszakát (többek között a
vidékről a fővárosba utazó induló utasok egy része is), míg mások a ferihegyi
terminálon húzták meg magukat.”
2012 november 19
„Vasárnap kilenc
repülőgép nem szállhatott le a kolozsvári repülőtéren vasárnap, a köd miatt. A
gépeket a nagyszebeni és a marosvásárhelyi repülőterekre irányítottak át, az
utasok autóbusszal jutottak el az utazási célpontjukba.”
2012 december 5
„A Svédország
középső részét sújtó hóvihar miatt felfüggesztették a légi járatok indítását
szerdán a főváros, Stockholm repülőterén.”
2012 december 9
„Átmenetileg
lezárták vasárnap délután a frankfurti repülőteret az erős havazás miatt,
törölték a Lufthansa két budapesti járatát is.”
2012 december 10
„Délkelet-Európában
a hétvégén megérkezett az igazi tél. A havazás és a szél jelentős
fennakadásokat okozott a közlekedésben.”
2012 december 10
Időjárás-
előrejelzések
“erősen felhős, hideg idő..
a megerősödő
északnyugati szelet viharos lökések kísérhetik...
hózivatar, viharos
szél...”
2. Ami az utasoknak jut
“Minden utasunk szíves elnézését kérjük a
járattörlések miatt okozott kellemetlenségekért. Kérjük az alábbi listában
ellenőrizze, hogy az Ön járata valóban törlésre került-e. Amennyiben járatát
töröltük, kérjük jelentkezzen be myWizz profiljába, majd nyissa meg foglalását,
így elérhető a díjmentes átfoglalás.
Amennyiben nem az
átfoglalás mellett dönt, hanem vissza szeretné kérni a törölt járatra érvényes
jegyének vételárát (adott esetben a visszaútra eső részét is) , kérjük töltse
ki ezt a formanyomtatványt a jegyár visszaígényléséhez.”
„7 - 8 Dec –
Repülőtér bezárás - Magyarország
A Ryanair-nek
törölnie kellett az alábbi járatokat. Őszintén sajnáljuk a járattörlések miatti
kényelmetlenségeket.
Azok az utasok,
akiknek az alábbi törölt járatokra szóló érvényes foglalása van, díjmentesen
kerülhetnek át a legközelebbi rendelkezésre álló Ryanair járatra vagy
jogosultak a fel nem használt járat díjának teljes visszatérítésére akár
online, a reptéri pultnál vagy a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül.
A TÖRÖLT JÁRAT
ÚJRAFOGLALÁSA:
Annak érdekében,
hogy díjmentesen áthelyezhessük az új járatra kérjük, kattintson az alábbi
linkre (a helyek korlátozott számban állnak rendelkezésre!). A link
elérthetősége 14/12/2012-ig lehetséges. Amennyiben az utas nem tudja az
online-utasfelvételt megoldani és az új beszállókártyát kinyomtatni, ezt
megteheti díjmentesen a reptéren.
FIGYELEM!
Amennyiben az Ön foglalásában az egyik járat nem került törlésre, nem fogja
tudni díjmentesen átfoglalni a meglévő foglalását! A díjmentes
járatáthelyezéshez kérjük vegye fel a kapcsolatot a telefonos ügyfélszolgálattal
TELJES
VISSZATÉRÍTÉS ONLINE IGÉNYLÉSE:
Azok az utasok, akik
lemondanák a foglalásukat és teljes visszatérítést kérnének a fel nem használt
járat(ok)ra, kérjük kattintsanak az alábbi linkre és adják meg a szükséges
adatokat. A jogosult összeg visszatérítése 7 munkanapon belül megtörténik
a foglalás elkészítésekor használt fizetési eszközre.”
„Kárenyhítési és
nem kártérítési kötelezettségük van az európai légitársaságoknak a budapesti
reptéren történtekhez hasonló vis maior helyzetekben - hívja fel a figyelmet a
Flight-Refund, légiutasok jogainak érvényesítésére szakosodott vállalkozás.
A légiutasok
jogainak érvényesítésében segítséget nyújtó vállalkozás szerint ilyenkor nem
érdemes pénzt várni a késések, járattörlések miatt. Az idegen országban ragadt
utasokat hasonló helyzetekben legfeljebb szállással, étellel segítik, de ez sem
garantálható.
...
Az Európai Unió 261/2004-es direktívája szerint
bármely EU-n belüli légitársaság járatának több mint 3 órás késése, váratlan
törlése, vagy a túlfoglaláskor előforduló beszállás megtagadása miatt az
utasokat kártérítés illetheti meg, amely akár a 600 eurót is elérheti.
..
A társaság
szakértői szerint azonban a budapestihez hasonló esetekben a késés és a
járattörlés miatti kártérítési igényt nem lehet érvényesíteni. Az előre nem
látható, elkerülhetetlen és rendkívüli körülmények okozta helyzetek ugyanis vis
maiornak minősülnek, ez pedig a légitársaságokat és az egyéb légügyi
szolgáltatókat, így a reptereket is kiemeli a direktíva hatálya alól.”
„A Liszt
Ferencrepülőtér műszaki okok miatt történt bezárása vis maiornak számít, így -
az Európai Parlament és Tanács vonatkozó rendelete szerint - a légitársaság nem
köteles kártérítést fizetni.
Az Európai
Parlament és Tanács vonatkozó rendelete kimondja, hogy a légitársaság nem
köteles kártérítést fizetni, ha bizonyítani tudja, hogy a járat törlését olyan
rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére
sem lehetett volna elkerülni.
Az utazási irodák
segítik az ügyfeleiket a hazajutásban, illetve az átfoglalásban - tette hozzá
az elnök.
Az uniós jogszabály
szerint a légitársaságnak is kötelessége az utast segíteni az átfoglalásban, ha
az új légijárat indulási időpontja - ésszerű számítás szerint - legalább a
törölt járat tervezett indulását követő nap.”
3. A törvény
Az Európai
Parlament és a Tanács 261/2004/EK rendelete
(2004. február
11.)
visszautasított
beszállás és légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak
nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról, és a
295/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről
Szeretnék megosztani egy tanúvallomást arról, hogy a benjamin úr miként segített 2 000 000,00 USD hitelt a marihuána farmprojekt finanszírozásában. Nagyon hálás vagyok, és megígértem, hogy megosztom ezt a legális finanszírozási társaságot mindenkinek, aki üzleti lehetőségeinek bővítését keresi. .a társaság finanszírozó társaság. Bárki, aki pénzügyi támogatást keres, vegye fel velük a kapcsolatot az lfdsloans@outlook.com e-mail címen. Benjamin úr szintén a whatsapp 1-989-394-3740 telefonszámon van, hogy minden jelentkező számára könnyű legyen.
VálaszTörlés