Légitársaságok
„A Germanwings 15 útvonallal és összesen heti 174
járatmozgással a harmadik legnagyobb légitársaságként tér vissza a hamburgi
repülőtérre 2013. március 31-én, a nyári menetrend életbe lépésével
egyidejűleg. A nyári menetrend járataira jegyek már foglalhatóak.
A Germanwings folyamatosan veszi át anyavállalata, a
Lufthansa decentralizált, Frankfurton és Münchenen kívül eső útvonalait.”
„Új üzleti modell: ugyanazon a gépen választható a
diszkont-, turista- és prémiumkiszolgálás.
A Germanwings német diszkont-légitársaság forradalmasítani
kívánja az európai diszkont-légiközlekedés piacát. A jövőben ez a társaság
fogja a legjobb ár-érték arányú légi terméket kínálni a szegmensben Európa
területén – hangzik a társaság közleménye.
2013. július 1-jén az „új Germanwings” teljesen új márkával és termékkoncepcióval lép piacra, és valamennyi utasának lehetővé teszi az à la carte jellegű repülést. Az utasok így maguk állíthatják össze és pontosan saját igényeikre szabhatják csomagjukat: az olcsó, minden többletszolgálatást nélkülöző repüléstől a sokféle kényelmi jellemzőt és extrát tartalmazó, minőségi utazásig.”
„Két százalékos ügyintézési díjjal "bünteti" a
Ryanair azokat, akik hitelkártyával vásárolják a jegyüket - számolt be a
Guardian.
A fapados Ryanair bejelentése szerint november 30-tól két
százalékos díjat számol fel azoknak az ügyfeleiknek, akik hitelkártyával
intézik foglalásukat - írta a Guardian. A lap szerint ez hatfontos, vagyis
körülbelül kétezer forintos tétel lesz.
A Guardian azt tanácsolja a Ryanair-ral utazni vágyóknak,
hogy inkább a bankkártyás fizetést válasszák, így ugyanis megússzák az extra
költséget.”
„A Ryanair a tényleges felszállási tömegnél alacsonyabb
értéket adott meg flottájára a hatóságoknak, és ezzel felszállásonként néhány
eurót "spórolt meg" - írja a német Die Welt online kiadása.
Az összeg azonban teljes európai viszonylatban évente akár
50 millió euróra is rúghat. Gépenként közel 67 tonnát (66,99 tonnát) adott meg
a Ryanair felszállási tömegként a teljes Boeing 737-800-as flottájára,
átlagosan mintegy nyolc tonnával kevesebbet a ténylegesnél”
A nagy érdeklődésre tekintettel heti három helyett négyszer
repül a társaság Budapestről Izraelbe.
.
„A légitársaság első genfi járata 2012. december 14-én
9:20-kor, első kijevi járata pedig 10:30-kor szállt fel Budapestről.”
„A nyár elején elindított londoni járat után hétvégén tovább
bővítette kínálatát a Wizz Air: Eindhovenbe és Milánóba is lehet repülni.”
„Hetente négy alkalommal indít járatokat Budapest és Bázel
között az easyJet. A brit légitársaságnak ez a második svájci járata
Budapestről, az easyJet gépei a téli menetrendi időszakban hetente kilenc
alkalommal közlekednek Genfbe is.”
„A németországi regionális repülőterekről Fokker 100-as és
Saab 2000-es repülőgépekkel üzemelő légitársaság az alacsony utasszám miatt
kényszerül a működésének jelentős átszervezésére. A légitársaság eddig Drezda
(DRS), Karlsruhe/Baden-Baden (FKB), Münster/Osnabrück International (FMO) és
Saarbrücken Ensheim (SCN) regionális repülőterekről üzemeltetett járatokat.”
„Hivatalosan is bejelentette az új Helsinki-Budapest járat
elindítását a Norwegian skandináv diszkont légitársaság - írta közleményében a
Budapest Airport. A piros-fehér festésű Norwegian-járatok a nyári menetrendi
időszakban heti háromszor repülnek a finn és a magyar főváros között.”
„Budapesti, prágai, bukaresti járatindítás is szerepel a
marokkói Royal Air Maroc (RAM) légitársaság tervei között.”
„Néhány napja kezdte meg működését az EasyJet alapítója, illetve
az Easy csoport új cége, a Fastjet Afrikában. A fekete kontinensről eddig
elsősorban meglehetősen sötét repülésbiztonsági mozzanatok kapcsán volt szó, az
új diszkonttársaság indulása más, ugyancsak bonyolult körülményeket tár fel: a
diszkonttársaság ugyanis egy még nem liberalizált, sőt, nagyon keményen és
államilag szabályozott régióban kezdi meg működését.
Az üzleti vállalkozás a már létező, főképp légcsavaros
gépekkel Angolában, Ghánában és Tanzániában is üzemelő, Nairobi-központú Fly540
regionális légitársaság bázisán és hatósági engedélyei birtokában indulhatott
el, és alakult át keskeny törzsű Airbusokkal repülő low-cost hordozóvá.”
Az utasok biztonságáról
„Idióta túristának nézik és a legócskább trükkökkel is
lenyúlják? Csak azért történhet meg, mert nem tud szabadulni a legrosszabb
szokásoktól és a legnagyobb közhelyektől.”
„A trükk nagyon egyszerű, a tolvaj egy nagyobb, fenék
nélküli táskát visz a kezében, és a földre helyezett, felügyelet nélkül hagyott
táskára egyszerűen csak ráteszi, majd mindkettőt felemelve továbbhalad. Az
egész egy pillanat alatt zajlik, a szemtanúk mindössze azt látják, hogy az
illető egy viszonylag nagy táskát cipel, de senki nem sejti, hogy a belsejében
egy lopott táska lapul.”
Lásd Rablók, tolvajok és zsebmetszők
bejegyzésemet is.
Fapadostól a bőrülésig
Nagyon jó
cikksorozat jelent meg a fapadosokról az
Iho.hu portálon:
"Hogyan tudjuk elcsípni a legolcsóbb fapados járatokat? Ha a
repülőtéren alszunk. Stansteden ingyen zuhanyozhatunk, ehetünk, ihatunk, videó
játékkal tölthetjük az időt.
Sok ezer forintot megtakaríthatunk akkor, ha kora hajnali
vagy késő esti órában utazunk fapadossal. Ezeket a lehetetlen időpontokat
kevesen választják szívesen, inkább a kényelmes nappali járatokra vadásznak –
ami gyorsan felhajtja az árat is."
BÚÉK!
2012 legszebb utazási fotóival kívánok Boldog Új Évet!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése