2013. február 5., kedd

Helsinki- München- Kolozsvár



 
Az utóbbi két hónap bejegyzései törölt járatokról,  késésekről, havazásról, ónos esőről, lezárt repülőterekről  és hasonlókról szóltak.
Írtam az utasok jogairól, illetve arról, hogy mit tehetsz, ha a járatodat átirányították/ törölték:  Járat törölve-harmadik rész .
Korábbi bejegyzéseimben (Várakozás a repülőtereken illetve A fapados árnyékos oldalán) a repülőtereken töltött órákról írtam. Az alapelv mindig az volt, hogy az utasnak csak jogai vannak.
Következzen- kommentár nélkül-  a B. András beszámolója.  Január elején utaztak.


Helsinki

Hajnali  4-kor keltünk, mégis szinte lemaradtunk. Mert
1. későn indultunk ki a Helsinki-i repülôtérre, azt hittük, hogy ha előző nap otthonról megcsináltuk az elektronikus  "check-in"-t*, akkor nem kell majd a hosszú sor végére állni, hanem csak a nagy csomagjainkat feladni és kész. Tévedtünk. Mégis a több száz m-es sor végére kellett állni.
2. a Lufthansa aznap reggel csak két beszálló-pultot nyitott (embertakarékosság) és minden akkori és későbbi járatának utasai ott kellett tolongjanak egy nagy közös sorban
Az egyik pultnál a tisztviselőnő egy ideig bajlódott a számítógéppel, majd telefont ragadott és halkan azt monta: "tietokone ei toimii... on hurjaa jono täällä." mire mindenki egyetlen sorba rendezôdött.

München

Esős idő volt, reggel 8 elôtt lehetett. Az új A320 eresztékeiben megmozdulva rakta le hatalmas testét az esôs leszállópályára. Eleget "gyalogolt" velünk, még egy hatalmas betonhídon is átsétált, ami alatt autók száguldoztak. Leszállaskor buszba tereltek, a busz is sokat kacskaringózott. Egyszer csak egy rejtett zugban álló, állig felfegyverzett anti-terrorista katonai jármű mellett is elhaladtunk. Bizonyára "Reszkessetek betörők!" meggondolásból nem dugták el nagyon.  Ilyen közelről sose láttam géppuska-toronnyal felszerelt terepjárót. Hát igen, valamit mindig gyártani kell, másképp az a rengeteg ember miért kap fizetést, miből fizet adót? Egy ilyen biztos nem olcsó dolog. Bent a váróteremben érdekes ember mellé ültem le: egy turbános, nagy fehér szakállú, jó húsban levô hindu úr a napbarnította lábújjait tornásztatgatta lehúzutt saruján nyugvó lábfejjel. 
Valamiért 40 perccel megtoldották az eredeti várakozási idôt a kolozsvári továbbindulásra. Bár nagy szükségem nem volt rá, belevágtam németül megkérdezni a jegykezelô  légikisasszonytól, hogy akkor tehát még összesen hány perc várnivalónk van. Ez sikerült is, bár évtizedek óta nem használtam a nyelvet. Viszont mikor látta arcomon, hogy válaszából nem értek egyből mindent, hirtelen dühbe gurult, kipirosodott az arca és széles mozdulatokkal gesztikulálva kezdett ismételten magyarázni, úgy, hogy az egész várakozó közönség figyelmét magunkra terelje. Már megbántam kíváncsi vállalkozásomat, alig vártam, hogy kihátrálhassak szorult helyzetembôl. Aztán a propelleres kisgép lassan nekivágott a hazafelé vezetô útnak.  Évekkel ezelôtt  mondta egy németországi munkatársnôm, hogy ez volt Hitler kedvenc repülôtere.  Búcsú véled Münich. Mi az iskolában még úgy tanultuk, hogy München. Változó világ. 


Kolozsvár



"Ende gut - alles gut" - végül a Szénafüvek-beli "dealurile copârşăului" agyagdombok megkerülésével leszálltunk Szamosfalván.
 
András

Ui- a képeket András készítette a müncheni repülőtéren: „holdbéli épület”  a repülőtér  mellett, illetve a  mozgójárda, amely segít a több mint 1km hosszú folyósón gyorsabban elôrehaladni
*  elektronikus  "check-in":  Lásd Internetes utasfelvétel (online check-in)  bejegyzésemet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések