2013. április 12., péntek

Római városlátogatás –ami az előző bejegyzésekből kimaradt

Márciusban három bejegyzést közöltem római városlátogatásról.  Következzen egy rövid összefoglaló, illetve kiegészítések.

Repülőtéri transzfer - a  Terravision   tökéletes volt, online  foglaltunk, 4 euró volt utanként.

Közlekedés- mindenképpen megéri  1-3 napos- hetes turistajegyet  venni (automatából, újságárustól).  Jegyekről előző bejegyzésemben írtam.
A római metrónak két vonala van,  a Termininél keresztezik egymást, elvileg lehetetlen eltévedni. Gyakorlatilag mi nem esünk pánikba, ha meglátunk egy színes pókhálóhoz hasonló valamit, amiről azt állítják, hogy az X metropolisz metrótérképe. A római metrón  viszont többször rossz irányba mentünk. A Terminin például kiírják a célállomást, de a közbeeső állomásokat nem. A metrókocsikban vagy kiírják- bemondják az állomásokat, vagy nem.
Reggeli és déli csúcsban csak a bukaresti metrón szerzett tapasztalatunknak/ edzettségünknek köszönhettük, ha fel tudtuk préselni magunkat a második- harmadik szerelvényre. A zsebmetszőket –szerencsére- megúsztuk.

A buszmegállókban írja az induló buszok számát, úgy nagyjából az útirányt is. Nagyon örvendtünk volna, ha az állomás neve mellett a hülye turistának kiírja pl. a sok csillagos látnivaló nevét is, de ne legyünk telhetetlenek.  A járatsűrűségről  sehol sincs szó. Pl. Caracalla termái után maradt időnk, és eldöntöttünk, hogy katakombák, irány a Via Appia, 118-as busz. Rengeteget gyalogoltunk, járda nélküli úton.  Szerintem egyetlen busz van a 118-as vonalán, tehát úgy óránként egyszer tűnik fel.

Számunkra a tömegközlekedés úgy zajlott, hogy pl. metróval eljutottunk az aznapi kiindulópontig, és onnan amikor csak tudtunk, gyalogoltunk. Amikor elfáradtunk, felszálltunk az első érkező buszra, ami a tervezett irányba vitt, és mentünk egy- két megállónyit.
A    Római vakáció- első variáns bejegyzésben leírt 0. napi útvonal például végigsétálható. Ugyanígy,végigsétálható  a második napi Colosseo-  Foro Imperiali-  Piazza Venezia- Capitolium- Teatro Marcello- Tevere útvonal.

Látnivalók- Rómát lehetetlen három- négy nap alatt végignézni.  A Római vakáció- első variáns , illetve a  Római vakáció- második variáns bejegyzésekben ajánlott  útvonalak maximalisták. Ezekből kihagyni lehet, a sokadik templom látogatása helyett  csak  üldögélni  a Tevere partján vagy a Viktor Emmánuel-emlékmű fenti teraszán (gyönyörű a kilátás!!!) vagy kávézni- fagyizni- borozni  se rossz :)

Egyetlen szabályt tarts be- érkezz nagyon korán a Szent Péter Bazilikához. Minél később érkezel, annál többet fogsz sorba állni.
Időmegtakarítás szempontjából még egyszer ajánlom, hogy otthon vásárold  meg a  Vatikáni múzeum+ Sixtusi kápolna, illetve a Colosseum+ Palatinus+ Fórum  kombinált  belépőjegyeket (ld.  Római városlátogatás tervezése  bejegyzést).

Ha már Vatikán- ne hagyd ki a pápai hintó- és kocsikiállítást, a lenti udvarból tudsz bemenni.

Egyéb

Reggeli műsornak nagyon jó a Campo de' Fiori piac.

Legjobb kávét egy kis kávézóban ittuk az első napon. A mama főzte a kávét, a papa ült a pénztárgépnél, a fiú szolgált ki. Soha többet nem találtunk vissza.
Második legjobb kávét a Brassai kávézóban ittuk: http://www.yelp.com/biz/brassai-roma
Legjobb ebédet a Trasteveren egy kis kifőzdében ettük.
Apropó, ebéd- Róma történelmi városközpontjában tilos az utcán étkezni.  A Spanyol Lépcsőn például a carabinierik   „dorgálják”  a fagyizó- pizzázó fiatalokat.

Legszebb kilátás- nálunk a díjnyertes a Vatikánból, a  Viktor Emmánuel-emlékmű fenti teraszáról,  és a Spanyol Lépcső tetejéről.

Utóirat
A zumzi-n kaptam az ajánlatot- Róma city break három éjszaka 3*-os szállodában (Hotel Park)+ repülőjegy 630 lej. A repülő Bukarestből indul, a szálloda a Terminitől tömegközlekedéssel legalább 30 perc, amúgy az ajánlat fair, én is kb. ennyiből hoznám ki 3*-ban.