2013. március 31., vasárnap

Szemelvények- 2013 március



Légitársaságok
 

Az Air Lingus április 30-tól felfüggeszti Bukarest- Dublin járatait, ezen az útvonalon csak a Blue Air repül majd.
A Turkish Airlines mégse indítja a múlt hónapban beharangozott Konstanca- Isztambul járatait, de továbbra is indít jratokat a Bukarest- Isztambul útvonalon.

A temesvári székhelyű cég fokozatosan felfüggesztette bukaresti, kolozsvári, nagyszebeni és nagyváradi járatait. Lemondott  több,  Temesvárról induló járatáról is (Ancona, Bari, Bologna, Torino és Verona). Jelenleg a cég heti háromszor indít járatokat Temesvárról Rómába, Milánoba, illetve Velencébe.

Márciustól a Vueling Bukarestből Barcelonaba, júniustól pedig Bukarestből  Madridba, illetve  Bilbaoba repül majd.

„A szibériai UTair légitársaság április elejétől heti két járatot indít majd Szentpétervárra Budapestről.

Az orosz légitársaság Boeing 737-500-as gépei szerdán és vasárnap érkeznek majd Ferihegyre április 28-tól.”

„Egyszerre két városból indított összesen 9 járattal tér vissza Budapestre az SAS skandináv légitársaság. Március 31.-től, vagyis a 2013-as nyári menetrendtől kezdve menetrendszerű járatokat indít Budapestre Oslóból és Koppenhágából.”

„Ismét lesz közvetlen légi kapcsolat Athén és Budapest között, miután az Aegean Airlines légitársaság úgy döntött, hogy a 2013. április 2. és 2014. január 19. közötti időszakban újraindítja a két város közötti járatait”

„Hivatalosan is bejelentették, hogy 175 darab 737-es típusú repülőgépet vásárol Európa legnagyobb fapados légitársasága, a Ryanair a Boeingtől. Az ír légitársaság ezzel tovább tudja erősíteni piacvezető szerepét, míg a gépgyártó számára a rekordnagyságú üzlet értéke meghaladja a kereskedelmi célú repülőgépeinek értékesítésének a tavalyi negyedik negyedéves teljes értékét.”

Új, illetve megújuló Ryanair járatok Budapestről: Páfosz, Alicante és Pisa  március 26.-tól,  Varsó Modlin pedig  július elsejétől.
Ezen a héten indul a Konstanca- Pisa járat,  április végén pedig a Marosvásárhely- Brüsszel, illetve Marosvásárhely- Pisa járat, erről részletesen írtam  egyik előző bejegyzésemben
 
„Budapestről az orosz, az ukrán, a török, a kaukázusi és a közel-keleti térségekbe irányuló járatok beindításán dolgozik a Wizz.”

„Újabb budapesti járat elindítását erősítette meg a Wizz Air. A diszkont légitársaság közölte, hogy május 17.-től heti két alkalommal indít járatokat Máltára.”




Repülőterek

„114,1 millió lejt, tehát 26,2 millió eurót fektetne a nagyváradi repülőtér vezetősége a kifutópálya kiszélesítésébe, hogy Boeing és Airbus gépeket is fogadhassanak.

A beruházó a mostani 1800 méterről 2100 méterre hosszabbítaná meg a kifutópályát. A projektet részben EU-s alapokból finanszírozzák a Szállítási Operatív Programon keresztül. A munkálatokhoz várhatóan július 15-én látnak hozzá, a szerződés kifutási ideje 22 hónap lesz. „

Nagy sikernek  örvend a Henri Coanda (Otopeni) repülőtérre rendelhető olcsó taxik rendelése. A taxikat az érkezési oldalon levő help- desk- nél lehet rendelni.

Figyelmeztető sztrájk kezdődött  március 21-én,  csütörtök hajnalban a Lufthansa német légitársaságnál, a munkabeszüntetés miatt budapesti járatokat is töröltek.”
A  sztrájk miatt a járatok közel 40 százaléka nem szállt föl.

„Eltűnnek az ideiglenes sátrak a Budapest Airport előteréből, hamarosan egy könnyűszerkezetes csarnok várja a fapadosok utasait a repülőtéren.”

 




Utazás



„2013. március 25-től a légitársaság 6 kg-ról 8kg-ra emeli a kézipoggyász maximum súlykeretét. (Laptoppal együtt 10 kg.) Minden egyéb kézipoggyász szabály változtatlan marad a légitársaságnál.”








Harmadik éve a www.airfrance.fr  honlapot  díijazzák légiszállítás kategóriában.


„A Wizz Air az első európai légitársaság, amely saját utazási videókkal népszerűsíti 85 vonzó desztinációból álló úthálózatát”

„Miért kellene felelősséget vállalnia a légitársaságoknak azért, amire nincs hatásuk? Mondjuk a vulkáni hamuért vagy a télért?

A repülőgéppel utazók jogainak jobb érvényesülése érdekében mutatott be újabb javaslatot szerdán az Európai Bizottság. A javaslattal a Bizottságnak az a célja, hogy azonosítsa a jelenlegi szabályozásban nem megfelelően körülírt vagy nem elég konkrétan szabályozott, úgynevezett szürke területeket, vagyis, hogy bezárjon egyes kiskapukat, szabályozza az utasok panaszainak kezelési módját, a légitársaságok szankcionálását, valamint egyúttal olyan elemeket is tartalmaz, amelyek nem rónak méltánytalanul nagy anyagi  terhet a légitársaságokra – olvasható az MTI hírében.

 Szürke területnek találta a bizottság a mostani szabályozásban, hogy a légitársaságnak mikor és hogyan kell tájékoztatnia az utasokat egy járat késéséről vagy törléséről. A bizottság szerint ezt legkésőbb az eredetileg tervezett indulási időpontot követően fél órával minden utasnak joga megtudni.”



Márciusi tél

 2013.3.12
„A frankfurti légikikötőt lezárták, a délután és este induló budapesti járatokat is törölték.

A német nagyvárosban 15 centiméter hó esett, legalább 200 járatot töröltek az időjárás miatt.

Hasonló a helyzet a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren is, ahol a napi járatok negyede, nagyjából 300 gép nem tudott fölszállni – olvasható a hvg.hu oldalon. A francia főváros másik légikikötőjén, az Orly-n, a Tunisair légitársaság egy gépe lecsúszott a jeges kifutópályáról, ami tovább nehezíti a helyzetet. A gépen utazók közül senki nem sérült meg. Az Air France arra kérte utasait, hogy halasszák el utazásaikat, ha az Párizst is érintené.

 Az összes észak-francia repülőteret lezárták kedden a nagy havazás miatt, a térségben néhol több mint ötven centiméter hó esett. A brüsszeli reptér is csak korlátozottan fogad és indít járatokat a kialakult időjárási helyzet miatt.”


2013-03-26
 „Újabb havazás kezdődött a budapesti repülőtéren, a Budapest Airport havas szolgálata ismét teljes készültségben dolgozik. Mind a két ferihegyi futópálya tiszta, sónedves, a havazás ellenére biztonságos, kiváló fékhatást nyújt a leszálló repülőgépeknek.

Több mint 24 órája teljes létszámban, többszöri váltásban dolgoznak a Budapest Airport havas szolgálatának emberei és munkagépei a Ferihegyi repülőtéren. A havazás ellenére a késő délutáni órákban is a repülőtér két futópályája megfelelően üzemelt, egyetlen járatnak sem kellett a hó miatt sem kitérő repülőtérre mennie, sem visszafordulnia.”


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések