2012. június 1., péntek

Búcsú Ferihegy 1-től

Mottó

"Az ősz csavargó feléje fordult. Azért hívták Portás Robbnak, mert ellenőrizte a belépőket. A Világ börtönintézményeinek nagy ismerője volt személyes tapasztalatok alapján.
- Te Batáviában ültél?
- Igen...
- Milyen a belső folyosó falfestése?
A herceg agyán most átvillant, amit tanult!
- Zöld olaj, világos kerettel! - felelte nyomban. - Jobbra van a főfoglár szobája, balra a keresztfolyosó.
Portás Robb bólogatott:
- Onnét lejárat a munkaterembe. Rendes ember a fiú!"
Rejtő Jenő:  Piszkos Fred, a kapitány


Sokan vagyunk, akiket Portás Robb rendes embernek tartana.  Emlékszünk a belső folyosók falfestésére és tudjuk, hogy az 1. Terminálon merre van a keresztfolyosó.


Megfogadtam, hogy az 1. Terminál bezárásáról nem fogok írni.  Legfeljebb egy hivatalos mondatot fogok átmásolni, valami ilyesmit:
„Május 29-ről 30-ra virradó éjszaka valamennyi légitársaság működését átköltözteti az 1. Terminálról a 2. Terminálra a Budapest Airport”

Rendszerető ember vagyok, pontokba foglaltam, hogy ÉN miért nem fogok írni az 1. Terminál bezárásáról.

Először is- rengeteget írtak róla. Napok óta ez van a hírekben, készült róla mindenféle beszámoló. Szebb és jobb, mint amilyet én írni tudnék.
Bezárt a T1 2012. május 30.-tól már minden légitársaság átköltözik a 2. Terminálra.”
 Csipkerózsika álomba merült a ferihegyi 1-es terminal „Kedd este bezárták a Liszt Ferenc-repülőtér 1-es terminálját. Múltat is idéző nagy képes összeállításunkkal elkísértük a szomorkás naplementébe a WizzAir utolsó gépét.”
 Elbúcsúztatták Ferihegy 1-et „Felszállt az utolsó gép a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es termináljáról, a Germanwings stuttgarti járata nem sokkal kedd este fél tíz után indult. Szerdától valamennyi légitársaság a 2-es terminálról közlekedik, az 1-est bezárják.”
Búcsú Ferihegy 1-től „Kedd este felszállt az utolsó gép Ferihegy 1-ről, a terminál dolgozói mécsesekkel búcsúztak az épülettől.”
Videó- Házon kívül- Az 1-es terminal utolsó napjai
Videó- Bezárt a Liszt Ferenc Repülőtér egyes terminálja
Videó- Szellemterminál


Másodszor- ez az egész engem nem érint közvetlenül. Erdélyi vagyok, ez nem is az én repülőterem.

Harmadszor- ez egy konkrét információkat szolgáltató blog. Napok óta készülök arra, hogy feltöltsem az internetes utasfelvétel  (magyarul online checkin) hogyanját és mikéntjét, képekkel és magyarázatokkal. A kidolgozott útitervekkel se foglalkoztam az utóbbi időben.

Negyedszer- ma már tallóztam a napi sajtóból. Bemásoltam néhány sort az 1. Terminál bezárásáról, majd közlés előtt gyorsan kitöröltem. Kedd este szállt fel az utolsó gép, pénteken ez már nem is számít napihírnek.

Ötödször- ha MÉGIS írnék erről az egészről egy-két sajnálkozó sort, még egy épkézláb  címet se tudnék kitalálni.
    Volt egyszer egy Ferihegy 1
    Volt 1szer 1 Ferih1 1
    Requiem egy terminálért
    Egy előre bejelentett bezárás krónikája
    Ferihegy 1 diszkrét bája
    Ferihegy 1  nem többet lesz Liszt Ferenc 1
címmel nem lehet semmit leközölni.

Hatodszor- ugyan kit érdekel az, hogy mit jelentett számomra ez a terminál.  Kit érdekel az, hogy fiatal koromban ez volt a szabadság jelképe. A világ kapuja. A  TERMINÁL.  Amikor végre utazhattunk akármikor és akármerre, nem számoltuk, hogy mennyi ideig  dolgozunk azért, hogy néhány napot álmaink városaiban töltsünk. Hanem utaztunk. Innen indultam életem első párizsi útjára.  Amikor végre mi is nyugat felől érkeztünk,  itt vártak a barátaink, és nem értették, hogy miért vagyunk úgy elragadtatva egy kis repüléstől a nagyvilágban. Itt jelentkeztünk beszállásra haton hat darab, egyenként 9,90 kg-os kézipoggyásszal. Itt rohantam az utolsó kapuhoz indulás előtt tíz perccel, kezemben egy 50 ml-s fogpasztával, amit elfelejtettem bevallani, és ami miatt kicsomagoltatták a kézitáskámat. Itt szálltam le a marosvásárhelyi gépről öt perccel korábban, mint ahogy indultam (időutazás!!!) Itt vártunk, ha a gép nem akkor, nem úgy és nem oda indult, ahogy mi elképzeltük. Itt szörnyülködtünk, hogy milyen drága az ivóvíz, és itt fektettük be vagyonunk romjait egy üveg márkás italba. Ezt utólag (akkor még) kiskorú gyermekeink és barátaink segítségével papírpoharakból nagyon gyorsan megittuk.  Itt sétáltam ki minden indulás előtt a teraszra, hogy legalább egy gép felszállását  végignézzem.

Utoljára- egy termináltól nem lehet elbúcsúzni. Egy terminálnak nem lehet semmit megköszönni. Legfeljebb idemásolni egy dalt.
Omega- Tizenhat évesen


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések