Örökzöld kézipoggyász
„A Wizz Air 2012. augusztus 1-én megkezdte új
kézipoggyász szabályzatának tesztelését minden, Katowice (Lengyelország) és
London-Luton (Egyesült Királyság) között közlekedő járatán. A tesztelés egy
hónapig tart, vagy ameddig meggyőző eredmények születnek. A kezdeti
visszajelzések mindenesetre bíztatóak. A július 9-i bejelentés után foglaló
utasok 10%-a vásárolt 10 euróért jogosultságot nagy kézipoggyásszal való
beszállásra.”
A Wizzair kézipoggyász
szabályzatáról írnak az Origon is:
„Augusztus elseje óta kísérleti jelleggel kér 10
eurót a nagyobb méretű kézipoggyászok után a Wizz Air, és meg van elégedve a
cég az akcióval.
"A
tesztelés első napja utáni pozitív visszajelzések fényében már azon
gondolkodunk, hogy ezt a szabályozást a teljes hálózatunkra
kiterjesztjük,"- idézi a Turizmus Online Daniel De Carvalhót, a Wizz Air vállalati
kommunikációs vezetőjét.
A Wizz Air
a hónap eleje óta próbálja az új rendszert a London Luton-Katowice útvonalon,
és a fapados társaság közleményéből kiderül, hogy eddig az utasok 10 százaléka
fizetett a nagyobb méretű kézipoggyászért, amihez elsőbbségi beszállás is jár.
A légitársaság szerint a kisebb kézipoggyászok nagyobb kényelmet biztosítanak
az utasok számára, és "egyértelmű tendencia, hogy az utasok jobban
szeretnek kevés csomaggal, kisebb és ingyenes kézipoggyásszal utazni".
Az angol Telegraph megemlíti, hogy a népszerű
utazási oldal, a Skyscanner által készített felmérés szerint az utasok
többségének nem tetszik a Wizz Air lépése: a válaszadók 88 százaléka mondta
azt, hogy inkább egy másik légitársaságot választana, hogy ne kelljen fizetni a
kézipoggyászért.”
Az utasok pedig találékonyak:
„A fapados
légitársaságok zöme szigorúan meghatározza a kézi- és a feladott poggyászok
méretét, súlyát és darab számát. Ha valaki ettől eltér, néha a tarifa
sokszorosát fizeti ki poggyász túlsúlyként. Mint minden légi ipari változásra a
kapcsolódó iparágak és az emberi találékonyság erre is gyorsan reagált.”
Beszállókártya
„Közel 70 ezer
forintnyi összeg kifizetésére kötelezett a Ryanair egy brit nőt azért, mert nem
nyomtatta ki beszállókártyáit előre. Az eset a többi utas körében is komoly
felháborodást keltett: az asszonynak már 380 ezer követője van a Facebookon.
Több mint 200
fontot, vagyis közel 70 ezer forintot kellett kifizetnie a Ryanair egyik
utasának azért, mert elfelejtette otthon kinyomtatni az interneten megvásárolt
beszálló kártyáját – számolt be a Daily Telegraph.
A fapados
légitársaság szabályai szerint az utólagos nyomtatás 60 fontba kerül fejenként,
az asszony azonban negyedmagával szeretett volna hazajutni Spanyolországból
Nagy-Britanniába, így jött ki a 300 fontos plusz díj. Az asszony azt mondta, a
visszaútra szóló beszálló kártyákat azért nem tudta kinyomtatni még otthon,
mert tizenöt napra utaztak el, azokat pedig csak két héttel az út előtt lehet
kinyomtatni.”
Örökzöld a
beszállókártya/ online checkin témája is.
Aki nem híres akar lenni, csak olcsón utazni és a beszállókártyát idejében kinyomtatni , az
olvassa el Internetes utasfelvétel (online check-in) és
Internetes utasfelvétel (online check-in) reloaded bejegyzéseimet.
Fapados légitársaságok
A fapados légitársaságok fejlődnek:
Jobb későn,
mint soha alapon: A holland fapados és
charter légitársaság, a Transavia április elejétől közvetlen járatokat indít
Amszterdam (Schiphol, nem Eindhoven és hasonlók) és Budapest között.
Heti négy alkalommal
– hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap – közlekedik Budapest és Amszterdam
között új típusú Boeing 737-700 típusú repülőgéppel. A légitársaság az Air
France-KLM 100%-os tulajdonában van.
„Nyár közepén is
szárnyal az easyJet
Júliusban az
easyJet utaslétszáma az előző év azonos időszakához képest 8 százalékkal, 5 860
272-re emelkedett, az éves utaslétszám pedig 7,5 százalékkal, 57 800 475 főre
nőtt.
A repülőgépek
telítettsége is pozitív változást mutat a tavalyi számokhoz képest, az év
hetedik hónapjában 92,5 százalékos volt - tájékoztatta a Turizmus Online-t az
easyJet.”
A Ziarul
Financiar arról számol be, hogy mióta a Blue Air low- cost légitársaság gépei a
Henri Coandă (Otopeni) repülőtérről indulnak, az üzleti ügyben utazók száma is
jelentősen megnőtt. A „business“ -
utasok eddig főleg a hagyományos légitársaságok, pl. a Tarom gépeit vették
igénybe.
Varsó új
repülőtere, a lengyel fővárostól nem egészen 40 kilométerre fekvő modlini
repülőtér több mint 160 ezer utas fogadott működésének első hónapjában, közel
háromnegyedük a Wizzair légitársasággal utazott.
A Wizz Air
diszkont légitársaság augusztus 21-én ünnepelte hétmilliomodik magyarországi utasát.
És változtatnak:
“Megszüntet két budapesti járatot, de indít
egy újat és sűrít több meglévőt is a Ryanair. Londonba például heti 14 helyett
21 gép indul majd.
A Ryanair a téli menetrendben új járatot indít
Budapestről Frankfurtba, és bővíti a londoni, illetve eindhoveni járatainak
számát novembertől - jelentette be Stephen McNamara, a légitársaság
kommunikációs igazgatója csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.
Novembertől Frankfurtba heti négy, Londonba az
eddigi 14 helyett 21, Eindhovenbe négy helyett hét járatuk közlekedik majd
Budapestről. A téli menetrendben várhatóan két, Budapestről induló németországi
járatukat szüntetik meg, a lübeckit, illetve a memmingenit.
A Ryaniar Budapestről 31 útvonalon közlekedik, 11
országot érintve. Az igazgató szerint arra számítanak, hogy a budapesti
járataikon évente kétmillióra növelik utasaik számát. Napi 1500 járattal
közlekednek Európában, járataik 93 százaléka időben érzik, és a meghirdetett
járataik 99,6 százaléka el is indul. Számításuk szerint az idén 79 millió utast
szállítanak repülőikkel - mondta.”
„Megerősítette a Ryanair, hogy felfüggeszti a
ciprusi Larnakára indított járatait ez év novemberétől a téli szezonra -
tájékoztatta a Turizmus Online a Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal.
Tette ezt azok után, hogy a Ciprusi Idegenforgalmi
Hivatal úgy döntött, nem nyújt további anyagi támogatást a légitársaságnak a
promoció elősegítésében. Hivatkozva a téli szezon alacsonyabb forgalmára, a
növekvő költségekre és a fapados modell fenntarthatóságára, a Ryanair idén
télre a tavalyi támogatás kétszeresét kérte a ciprusiaktól. Nem kapták meg.
De nem eszik olyan forrón a kását, a fapados
ugyanis 2013 március 30-tól tervei szerint újraindítja a járatokat
Düsseldorfba, Barcelonába, Bolognába és Brüsszelbe. A négy város és Larnaka
közt 2010 óta repülnek O’Leary
Boeingjai.”
Takarékoskodnak:
"Szigorú belső előírások: csak a szükséges minimális
kerozin hordható, de Valencia fölött egy órát keringtek a gépek.
Három Ryanair-járat kellett, hogy „mayday”-t, vagyis
vészhelyzetet jelentsen egymás után a valenciai repülőtérnek kevés üzemanyag
miatt – adja hírül az Independent."
Olcsó jegyeket ajánlanak:
Az ajánlat a
Ryanair honlapján jelent meg (én az angol verzióban láttam, a magyar verzióba
szerintem nem jutott el a fordítás), és augusztus 20-23 között kifizetett
foglalásokra vonatkozott.
Más fapadosok pedig leállnak:
“A Wind Jet olasz
diszkont légitársaság több száz utasa ragadt az olasz repülőtereken, miután a
társaság beszüntette működését.
A társaság járatainak túlnyomó része
dél-olaszországi belföldi célállomásokra repült, de voltak amszterdami, berlini
és párizsi járatok is. Kelet-Európában Prágába, Bukarestre, Kijevbe, Moszkvába
és Szentpétervárra üzemeltetett a társaság járatokat”
„Meghatározatlan időre felfüggesztette rendszeres
járatait az OLT Express Regional lengyel fapados légitársaság, amelynek a
Polgári Légiközlekedési Hatóság (ULC) pénteken visszavonta a koncesszióját -
adta hírül a TVN24 hírtévé.”
Utoljára, de nem utolsó sorban:
Felforgatták az utazási szokásokat a fapadosok
„Alapvetően
változtatták meg az utazási szokásokat a diszkont légitársaságok az easyJet
reprezentatív felmérése szerint. Ebből kiderül, hogy a spontán utak száma nőtt,
míg a szezonális turizmus ideje lejárt, a gasztronómiai élmények keresése pedig
felértékelődött, megelőzve a múzeumlátogatást és a városnézést.”
Ui- a képeket
H.Laci készítette. Köszönöm.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése