2012. augusztus 24., péntek

Fapados hírek –második rész


 Örökzöld kézipoggyász


„A Wizz Air 2012. augusztus 1-én megkezdte új kézipoggyász szabályzatának tesztelését minden, Katowice (Lengyelország) és London-Luton (Egyesült Királyság) között közlekedő járatán. A tesztelés egy hónapig tart, vagy ameddig meggyőző eredmények születnek. A kezdeti visszajelzések mindenesetre bíztatóak. A július 9-i bejelentés után foglaló utasok 10%-a vásárolt 10 euróért jogosultságot nagy kézipoggyásszal való beszállásra.”


A Wizzair kézipoggyász szabályzatáról írnak az Origon is:  

„Augusztus elseje óta kísérleti jelleggel kér 10 eurót a nagyobb méretű kézipoggyászok után a Wizz Air, és meg van elégedve a cég az akcióval.
 "A tesztelés első napja utáni pozitív visszajelzések fényében már azon gondolkodunk, hogy ezt a szabályozást a teljes hálózatunkra kiterjesztjük,"- idézi a Turizmus Online Daniel De Carvalhót, a Wizz Air vállalati kommunikációs vezetőjét.
 A Wizz Air a hónap eleje óta próbálja az új rendszert a London Luton-Katowice útvonalon, és a fapados társaság közleményéből kiderül, hogy eddig az utasok 10 százaléka fizetett a nagyobb méretű kézipoggyászért, amihez elsőbbségi beszállás is jár. A légitársaság szerint a kisebb kézipoggyászok nagyobb kényelmet biztosítanak az utasok számára, és "egyértelmű tendencia, hogy az utasok jobban szeretnek kevés csomaggal, kisebb és ingyenes kézipoggyásszal utazni".
Az angol Telegraph megemlíti, hogy a népszerű utazási oldal, a Skyscanner által készített felmérés szerint az utasok többségének nem tetszik a Wizz Air lépése: a válaszadók 88 százaléka mondta azt, hogy inkább egy másik légitársaságot választana, hogy ne kelljen fizetni a kézipoggyászért.”

Az utasok pedig találékonyak:

„A fapados légitársaságok zöme szigorúan meghatározza a kézi- és a feladott poggyászok méretét, súlyát és darab számát. Ha valaki ettől eltér, néha a tarifa sokszorosát fizeti ki poggyász túlsúlyként. Mint minden légi ipari változásra a kapcsolódó iparágak és az emberi találékonyság erre is gyorsan reagált.”

 Fentiekről  lásd még Egy hideg, egy meleg és Kézipoggyász bejegyzéseimet.

Beszállókártya 

 

Közel 70 ezer forintnyi összeg kifizetésére kötelezett a Ryanair egy brit nőt azért, mert nem nyomtatta ki beszállókártyáit előre. Az eset a többi utas körében is komoly felháborodást keltett: az asszonynak már 380 ezer követője van a Facebookon.
Több mint 200 fontot, vagyis közel 70 ezer forintot kellett kifizetnie a Ryanair egyik utasának azért, mert elfelejtette otthon kinyomtatni az interneten megvásárolt beszálló kártyáját – számolt be a Daily Telegraph.
A fapados légitársaság szabályai szerint az utólagos nyomtatás 60 fontba kerül fejenként, az asszony azonban negyedmagával szeretett volna hazajutni Spanyolországból Nagy-Britanniába, így jött ki a 300 fontos plusz díj. Az asszony azt mondta, a visszaútra szóló beszálló kártyákat azért nem tudta kinyomtatni még otthon, mert tizenöt napra utaztak el, azokat pedig csak két héttel az út előtt lehet kinyomtatni.”

Örökzöld a beszállókártya/ online checkin témája is.  Aki nem híres akar lenni, csak olcsón utazni és  a beszállókártyát idejében kinyomtatni , az olvassa el   Internetes utasfelvétel (online check-in) és


Fapados légitársaságok

 

 A fapados légitársaságok  fejlődnek:

 

  
 Transavia
Jobb későn, mint soha alapon:  A holland fapados és charter légitársaság, a Transavia április elejétől közvetlen járatokat indít Amszterdam (Schiphol, nem Eindhoven és hasonlók) és Budapest között.
Heti négy alkalommal – hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap – közlekedik Budapest és Amszterdam között új típusú Boeing 737-700 típusú repülőgéppel. A légitársaság az Air France-KLM 100%-os tulajdonában van.






Nyár közepén is szárnyal az easyJet
Júliusban az easyJet utaslétszáma az előző év azonos időszakához képest 8 százalékkal, 5 860 272-re emelkedett, az éves utaslétszám pedig 7,5 százalékkal, 57 800 475 főre nőtt.
A repülőgépek telítettsége is pozitív változást mutat a tavalyi számokhoz képest, az év hetedik hónapjában 92,5 százalékos volt - tájékoztatta a Turizmus Online-t az easyJet.”

A Ziarul Financiar arról számol be, hogy mióta a Blue Air low- cost légitársaság gépei a Henri Coandă (Otopeni) repülőtérről indulnak, az üzleti ügyben utazók száma is jelentősen megnőtt. A „business“  - utasok eddig főleg a hagyományos légitársaságok, pl. a Tarom gépeit vették igénybe.

Varsó új repülőtere, a lengyel fővárostól nem egészen 40 kilométerre fekvő modlini repülőtér több mint 160 ezer utas fogadott működésének első hónapjában, közel háromnegyedük a Wizzair légitársasággal utazott.

A Wizz Air diszkont légitársaság augusztus 21-én  ünnepelte hétmilliomodik magyarországi utasát.


És változtatnak:



Megszüntet két budapesti járatot, de indít egy újat és sűrít több meglévőt is a Ryanair. Londonba például heti 14 helyett 21 gép indul majd.
A Ryanair a téli menetrendben új járatot indít Budapestről Frankfurtba, és bővíti a londoni, illetve eindhoveni járatainak számát novembertől - jelentette be Stephen McNamara, a légitársaság kommunikációs igazgatója csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.
Novembertől Frankfurtba heti négy, Londonba az eddigi 14 helyett 21, Eindhovenbe négy helyett hét járatuk közlekedik majd Budapestről. A téli menetrendben várhatóan két, Budapestről induló németországi járatukat szüntetik meg, a lübeckit, illetve a memmingenit.
A Ryaniar Budapestről 31 útvonalon közlekedik, 11 országot érintve. Az igazgató szerint arra számítanak, hogy a budapesti járataikon évente kétmillióra növelik utasaik számát. Napi 1500 járattal közlekednek Európában, járataik 93 százaléka időben érzik, és a meghirdetett járataik 99,6 százaléka el is indul. Számításuk szerint az idén 79 millió utast szállítanak repülőikkel - mondta.”

 „Megerősítette a Ryanair, hogy felfüggeszti a ciprusi Larnakára indított járatait ez év novemberétől a téli szezonra - tájékoztatta a Turizmus Online a Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal.
Tette ezt azok után, hogy a Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal úgy döntött, nem nyújt további anyagi támogatást a légitársaságnak a promoció elősegítésében. Hivatkozva a téli szezon alacsonyabb forgalmára, a növekvő költségekre és a fapados modell fenntarthatóságára, a Ryanair idén télre a tavalyi támogatás kétszeresét kérte a ciprusiaktól. Nem kapták meg.
De nem eszik olyan forrón a kását, a fapados ugyanis 2013 március 30-tól tervei szerint újraindítja a járatokat Düsseldorfba, Barcelonába, Bolognába és Brüsszelbe. A négy város és Larnaka közt 2010 óta repülnek  O’Leary Boeingjai.”

Takarékoskodnak:

"Szigorú belső előírások: csak a szükséges minimális kerozin hordható, de Valencia fölött egy órát keringtek a gépek.
Három Ryanair-járat kellett, hogy „mayday”-t, vagyis vészhelyzetet jelentsen egymás után a valenciai repülőtérnek kevés üzemanyag miatt – adja hírül az Independent."
  

Olcsó jegyeket ajánlanak:

Az ajánlat a Ryanair honlapján jelent meg (én az angol verzióban láttam, a magyar verzióba szerintem nem jutott el a fordítás), és augusztus 20-23 között kifizetett foglalásokra vonatkozott.

Más fapadosok pedig  leállnak:

“A Wind Jet olasz diszkont légitársaság több száz utasa ragadt az olasz repülőtereken, miután a társaság beszüntette működését.
 A társaság járatainak túlnyomó része dél-olaszországi belföldi célállomásokra repült, de voltak amszterdami, berlini és párizsi járatok is. Kelet-Európában Prágába, Bukarestre, Kijevbe, Moszkvába és Szentpétervárra üzemeltetett a társaság járatokat”

„Meghatározatlan időre felfüggesztette rendszeres járatait az OLT Express Regional lengyel fapados légitársaság, amelynek a Polgári Légiközlekedési Hatóság (ULC) pénteken visszavonta a koncesszióját - adta hírül a TVN24 hírtévé.”




Utoljára, de nem utolsó sorban: 

Felforgatták az utazási szokásokat a fapadosok

  








Alapvetően változtatták meg az utazási szokásokat a diszkont légitársaságok az easyJet reprezentatív felmérése szerint. Ebből kiderül, hogy a spontán utak száma nőtt, míg a szezonális turizmus ideje lejárt, a gasztronómiai élmények keresése pedig felértékelődött, megelőzve a múzeumlátogatást és a városnézést.”

Ui- a képeket H.Laci készítette. Köszönöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések