Repülőtársaságok
Hírek időrendi sorrendben
"Október végétől április elejéig nem lesz közvetlen légi
kapcsolat Athén és Budapest között, bár az ünnepek idejére átmenetileg
visszaáll a forgalom - olvasható a Külügyminisztérium konzuli szolgálatának
honlapján."
"Az olcsó járatokat üzemeltető easyJet légitársaság beadta
kérelmét a London és Moszkva közötti járat indítására, de egyéb tervei is
vannak az orosz piacon - közölte kedden az RBK Daily orosz üzleti lap.
Az Európában második legnagyobb "fapados"
légitársaság tárgyalásokat folytat a szentpétervári Pulkovo repülőtérrel is,
ahova 2013-ban indítana járatokat."
"Új légitársaság jelenik meg a Liszt Ferenc Nemzetközi
Repülőtéren: a német OLT Express október 16-tól Drezda és Budapest között indít
járatot - értesült csütörtökön az Airportal.hu repülésszakmai portál."
"Schönefeldről Berlin-Tegelbe költözik a német fapados
légitársaság a téli menetrend bevezetésétől."
"Izraelbe, Ukrajnába és Oroszországba is repülhet a
közeljövőben a Wizz Air, miután megkapta a Malév repülési jogait - értesült a
Népszabadság.
A Népszabadság információi szerint a Wizz Air többet is
megkapott a Malév repülési jogaiból, több mint fél évvel azt követően, hogy
jelezték a magyar hatóságoknak: a Malév csődje után ők repülnének az érintett ukrán,
orosz, izraeli és török vonalakon."
"Menetrendváltozás, repülőgépek átcsoportosítása is
várható, ha beindulnak a járatok Tel Aviv, Kijev vagy a Moszkva felé.
A Malév csődje után a Wizz Air azonnal jelezte, hogy
repülne a kétoldalú szerződésekben érintett ukrán, orosz, izraeli és török
vonalakon. A leállást követő napokban még reális alternatívának tűnt egy új
légitársaság alapítása, de a mai napig nem alakult életképes formáció. A
repülési jogokat a Nemzeti Közlekedési
Hatóság (NKH) a nyár folyamán megpályáztatta, amire a Wizz Air be is nyújtotta
pályázatát. A legfrissebb lapértesülések szerint a Wizz Air négyből hármat meg
is nyert: így hamarosan megkezdheti repüléseit Magyarországról és Ukrajna,
Oroszország, és Izrael felé."
"Váradi József a Wizz Air vezérigazgatója ma délelőtt
bejelentette az ukrajnai és izraeli repülési jogok megszerzését és a járataik
indulását.
Kijevbe december 14-től, hétfőn, szerdán és pénteken
közlekednek majd a Wizz Air járatai, melyre 4.990 forinttól kaphatók majd
jegyek. Tel-Avivba december 6-tól, a keddi, csütörtöki és szombati napokon
indulnak majd a Wizz Air Airbus A320-asai, a jegyek pedig 9.900 forinttól
lesznek elérhetők."
"Decembertől hetente háromszor Budapestről Kijevbe és Tel
Avivba is repül a Wizz Air fapados légitársaság, miután a magyar légügyi
hatóság által meghirdetett járatok indítási jogát határozatlan időre elnyerte;
az új járatok évi 2 millió új utast hoznak - jelentette be Váradi József, a
társaság vezérigazgatója sajtótájékoztatón hétfőn Budapesten.
A Wizz Air november 1-jétől hatályos, 3 éves, 2 milliárd
forint értékű szerződést kötött a Malév Ground Handling földi kiszolgálóval,
amely az utas- és poggyászfelvétel, szállítás mellett takarítja és jégteleníti
is a gépeket - tette hozzá a vezérigazgató."
"2012. szeptember 9-én, vasárnap beszüntette működését a
bmibaby.com, angol fapados. A légitársaság tulajdonosa a British Midland
International az idén került a British Airwayst és az Iberiát is működtető
International Airlines Group-hoz (IAG) a Lufthansától. Az IAG már korábban
jelezte, hogy leállítja a bmibaby.com-ot, ha nem talál vevőt a fapados
légitársaságra."
"Európában az összbevétel szerint első a Lufthansa, de a
nettó profit szerint a győztes az IAG és a Ryanair"
"Belép a balti régióba az Air Berlin, amely az Air
Baltic-kal kötött code-share megállapodásnak köszönhetően ezentúl Rigába is
kínált közvetlen légijáratot, írja a FTNnews.com"
"A Germanwings már most a következő nyárra készül.
A német diszkont légitársaság honlapján szeptember 19-én
18 órától elérhetővé teszi a 2013. március 31-én életbe lépő nyári
menetrendjének egy részét. A menetrendben első körben azok a célállomások
lesznek megtalálhatók, amelyekre már tavaly is repült a légitársaság, a
következő hetekben azonban újabb desztinációkkal bővül a 2013-as nyári
menetrend, ígéri a Germanwings."
"A diszkont társaságok rugalmasak járatban, kapacitásban,
de mit kezdenek a hagyományos vagy épp low-cost konkurenciával?"
"A helyszín ugyan nem volt stílusos: egy a Heathrow 5.
terminálja közelében lévő szállodában tartották a Low-Cost Társaságok
Világkongresszusát, ezen mutatta be érdekes összefoglalóját az anna.aero nevű
légiközlekedési elemző cég szerkesztője, Ralph Anker. Az előadás 31
diszkont-társaság útvonal- és kapacitás-politikáján keresztül analizálta ennek
a szegmensnek a helyzetét, többek közt azt az izgalmas kérdést is feszegetve,
hogy vajon a low-cost hordozók számára melyik az igazi piaci ellenfél: a
hagyományos légitársaság – vagy a másik, a többi low-cost?"
"Az elemzés rezüméje tehát, hogy a diszkont társaságok
elsősorban Nyugat- és Közép-Európában fő kezdeményezői az új útvonalak
feltárásának, ugyanakkor ezek a társaságok kezelik igazán rugalmasan a
hálózatukat és habozás nélkül felszámolják a nem eléggé hatékony járatokat. Az
üzemanyagárak emelkedésével párhuzamosan lesz egyre komolyabb probléma a
társaságok szezonális működése, a téli időszak alacsonyabb piaci igénye,
ugyanakkor a low-cost társaságok ma már ugyanolyan kemény és elkeseredett
háborút vívnak a piaci sikereikért a hagyományos légitársaságokkal, mint saját
diszkont-kollégáikkal."
"December
14-től Genfbe is repül a fapados. Az ukrán és az izraeli járat megnyitása
egyelőre a hatóságok jóváhagyására vár, de így is rekordot döntenek Ferihegyen.
A 2013-as
nyári menetrendben 33 célállomásra bővíti budapesti járathálózatát a lila-fehér
légitársaság, ekkora kínálatuk még sosem volt hazánkban. A cég nemrég
jelentette be, hogy Kijevbe és Tel-Avivba is repül, miután a magyar hatóság az
egykori Malév-járatok helyére a Wizz Airt jelölte ki szolgáltatónak. Korábban 3 légitársaság is közlekedett ezen az útvonalon, de
jelenleg csak az Easyjet jár a két város között."
"És
bejelentette nyári menetrendjét is, melyből kiderül, a Wizz Air-nek nyáron
Magyarországról ennyi célállomása még nem volt.
A
Budapest-Genf járattal együtt Budapestről összesen 33 úticélt kínál majd a Wizz
Air. A genfi járat azonban már idén december 14-től elindul."
"Lublini
reptérnyitás novemberben – ismét a Ryan-Wizz összecsapás jegyében.
A múlt héten
ünnepelte az ír központú fapados légitársaság egymilliomodik katowicei utasát.
A helyszínen a Ryanair helyettes vezérigazgatója, Michael Cawley sajtóértekezletén
igen ambíciózus lengyelországi növekedési tervekről beszélt, új bázisokról, és
jövő évben 40 új járat beindításáról."
"Ami az új járatokról szóló sajtótájékoztatóból kimaradt:
járatok, amelyek kimaradnak."
"A szűkítésekről és megszüntetésekről ugyanakkor soha nem
szól a kommunikáció. Október közepén megszűnik a Budapest-Szófia járat, amit
ugyan korábban is üzemeltetett a társaság, de a Malév csődje után, április
3-tól heti három járattal ismét beindított."
"Eltűnt a Wizz Air menetrendjéből Thessaloniki repülőtere
is. A szintén áprilisban beindított, majd egy hónapig szüneteltetett járatot a
jelenlegi információk szerint nem közlekedteti tovább a lila-rózsaszín
légitársaság. Az utazási kedv csökkenése, valamint az elhúzódó görög gazdasági
válság sem tesz jót ennek a desztinációnak, de a kegyelemdöfést a Ryanair erős
konkurenciája adja. A Ryanair menetrendjében március végéig látható a
Budapest-Thessaloniki járat menetrendje változatlan paraméterekekkel."
"Tízmilliós utasforgalom évente, 9 milliárd dolláros bevétel,
a harmadik üzleti év végére pedig 260 millió dolláros profit. Ezek azok az
ambiciózus számok, melyekkel a magyar légitársaság újjászületésében bízó
civilek kalkulálnak. A hírek szerint már zajlanak az előtárgyalások a
finanszírozásról, a hvg.hu által megkérdezett szakértők azonban meglehetősen
szkeptikusak.
Négy kontinensen napi 60 járatot üzemeltetne az új
Budapest-központú légitársaság, melyet Magyar Légiutak a Világra - Hungarian
World Airways (MLV-HWA) néven kíván megalapítani a Civil Társulás az Új Magyar
Légitársaságért nevű összefogás. A hvg.hu információi szerint már az első évben
10 milliós becsült utasforgalommal számolnak 9 milliárd dolláros árbevétel
mellett, a harmadik üzleti évtől pedig 260 millió dolláros profitot céloznának
meg."
Amíg a Tarom új e- kereskedelmi terv megvalósítására
készül, a minisztérium új menedzser kinevezésére készül.
"A maláj fapados Air Asia tárgyalásokat folytatott
Belgrádban a nehéz pénzügyi helyzetben levő, állami tulajdonú szerb JAT
légitársasággal kapcsolatban."
Helyfoglalási díjak:
12 GBP az extra
lábhosszú üléseknél
8 GBP az elől lévő
üléseknél
3 GPB minden más
választott ülésnél
Akik nem szeretnének utazás előtt ülést választani, azok
természetesen továbbra is élhetnek a hagyományos foglalás lehetőségével, ahol a
társaság a check-in folyamat során választ helyet a repülőre, térítésmentesen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése