2012. szeptember 28., péntek

Szemelvények- 2012 szeptember- első rész


Repülőtársaságok

Hírek időrendi sorrendben



"Október végétől április elejéig nem lesz közvetlen légi kapcsolat Athén és Budapest között, bár az ünnepek idejére átmenetileg visszaáll a forgalom - olvasható a Külügyminisztérium konzuli szolgálatának honlapján."
 




"Az olcsó járatokat üzemeltető easyJet légitársaság beadta kérelmét a London és Moszkva közötti járat indítására, de egyéb tervei is vannak az orosz piacon - közölte kedden az RBK Daily orosz üzleti lap.
Az Európában második legnagyobb "fapados" légitársaság tárgyalásokat folytat a szentpétervári Pulkovo repülőtérrel is, ahova 2013-ban indítana járatokat."

"Új légitársaság jelenik meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren: a német OLT Express október 16-tól Drezda és Budapest között indít járatot - értesült csütörtökön az Airportal.hu repülésszakmai portál."
"Schönefeldről Berlin-Tegelbe költözik a német fapados légitársaság a téli menetrend bevezetésétől."








"Izraelbe, Ukrajnába és Oroszországba is repülhet a közeljövőben a Wizz Air, miután megkapta a Malév repülési jogait - értesült a Népszabadság.
A Népszabadság információi szerint a Wizz Air többet is megkapott a Malév repülési jogaiból, több mint fél évvel azt követően, hogy jelezték a magyar hatóságoknak: a Malév csődje után ők repülnének az érintett ukrán, orosz, izraeli és török vonalakon."

"Menetrendváltozás, repülőgépek átcsoportosítása is várható, ha beindulnak a járatok Tel Aviv, Kijev vagy a Moszkva felé.
A Malév csődje után a Wizz Air azonnal jelezte, hogy repülne a kétoldalú szerződésekben érintett ukrán, orosz, izraeli és török vonalakon. A leállást követő napokban még reális alternatívának tűnt egy új légitársaság alapítása, de a mai napig nem alakult életképes formáció. A repülési jogokat  a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a nyár folyamán megpályáztatta, amire a Wizz Air be is nyújtotta pályázatát. A legfrissebb lapértesülések szerint a Wizz Air négyből hármat meg is nyert: így hamarosan megkezdheti repüléseit Magyarországról és Ukrajna, Oroszország, és Izrael felé."

"Váradi József a Wizz Air vezérigazgatója ma délelőtt bejelentette az ukrajnai és izraeli repülési jogok megszerzését és a járataik indulását.
Kijevbe december 14-től, hétfőn, szerdán és pénteken közlekednek majd a Wizz Air járatai, melyre 4.990 forinttól kaphatók majd jegyek. Tel-Avivba december 6-tól, a keddi, csütörtöki és szombati napokon indulnak majd a Wizz Air Airbus A320-asai, a jegyek pedig 9.900 forinttól lesznek elérhetők."

"Decembertől hetente háromszor Budapestről Kijevbe és Tel Avivba is repül a Wizz Air fapados légitársaság, miután a magyar légügyi hatóság által meghirdetett járatok indítási jogát határozatlan időre elnyerte; az új járatok évi 2 millió új utast hoznak - jelentette be Váradi József, a társaság vezérigazgatója sajtótájékoztatón hétfőn Budapesten.
 A Wizz Air november 1-jétől hatályos, 3 éves, 2 milliárd forint értékű szerződést kötött a Malév Ground Handling földi kiszolgálóval, amely az utas- és poggyászfelvétel, szállítás mellett takarítja és jégteleníti is a gépeket - tette hozzá a vezérigazgató."
 
"2012. szeptember 9-én, vasárnap beszüntette működését a bmibaby.com, angol fapados. A légitársaság tulajdonosa a British Midland International az idén került a British Airwayst és az Iberiát is működtető International Airlines Group-hoz (IAG) a Lufthansától. Az IAG már korábban jelezte, hogy leállítja a bmibaby.com-ot, ha nem talál vevőt a fapados légitársaságra."





"Európában az összbevétel szerint első a Lufthansa, de a nettó profit szerint a győztes az IAG és a Ryanair"

"Belép a balti régióba az Air Berlin, amely az Air Baltic-kal kötött code-share megállapodásnak köszönhetően ezentúl Rigába is kínált közvetlen légijáratot, írja a FTNnews.com"
 
"A Germanwings már most a következő nyárra készül.
A német diszkont légitársaság honlapján szeptember 19-én 18 órától elérhetővé teszi a 2013. március 31-én életbe lépő nyári menetrendjének egy részét. A menetrendben első körben azok a célállomások lesznek megtalálhatók, amelyekre már tavaly is repült a légitársaság, a következő hetekben azonban újabb desztinációkkal bővül a 2013-as nyári menetrend, ígéri a Germanwings."

"A diszkont társaságok rugalmasak járatban, kapacitásban, de mit kezdenek a hagyományos vagy épp low-cost konkurenciával?"
"A helyszín ugyan nem volt stílusos: egy a Heathrow 5. terminálja közelében lévő szállodában tartották a Low-Cost Társaságok Világkongresszusát, ezen mutatta be érdekes összefoglalóját az anna.aero nevű légiközlekedési elemző cég szerkesztője, Ralph Anker. Az előadás 31 diszkont-társaság útvonal- és kapacitás-politikáján keresztül analizálta ennek a szegmensnek a helyzetét, többek közt azt az izgalmas kérdést is feszegetve, hogy vajon a low-cost hordozók számára melyik az igazi piaci ellenfél: a hagyományos légitársaság – vagy a másik, a többi low-cost?"
"Az elemzés rezüméje tehát, hogy a diszkont társaságok elsősorban Nyugat- és Közép-Európában fő kezdeményezői az új útvonalak feltárásának, ugyanakkor ezek a társaságok kezelik igazán rugalmasan a hálózatukat és habozás nélkül felszámolják a nem eléggé hatékony járatokat. Az üzemanyagárak emelkedésével párhuzamosan lesz egyre komolyabb probléma a társaságok szezonális működése, a téli időszak alacsonyabb piaci igénye, ugyanakkor a low-cost társaságok ma már ugyanolyan kemény és elkeseredett háborút vívnak a piaci sikereikért a hagyományos légitársaságokkal, mint saját diszkont-kollégáikkal."

"December 14-től Genfbe is repül a fapados. Az ukrán és az izraeli járat megnyitása egyelőre a hatóságok jóváhagyására vár, de így is rekordot döntenek Ferihegyen.
A 2013-as nyári menetrendben 33 célállomásra bővíti budapesti járathálózatát a lila-fehér légitársaság, ekkora kínálatuk még sosem volt hazánkban. A cég nemrég jelentette be, hogy Kijevbe és Tel-Avivba is repül, miután a magyar hatóság az egykori Malév-járatok helyére a Wizz Airt jelölte ki szolgáltatónak.  Korábban 3 légitársaság is közlekedett ezen az útvonalon, de jelenleg csak az Easyjet jár a két város között."

"És bejelentette nyári menetrendjét is, melyből kiderül, a Wizz Air-nek nyáron Magyarországról ennyi célállomása még nem volt.
A Budapest-Genf járattal együtt Budapestről összesen 33 úticélt kínál majd a Wizz Air. A genfi járat azonban már idén december 14-től elindul."

"Lublini reptérnyitás novemberben – ismét a Ryan-Wizz összecsapás jegyében.
A múlt héten ünnepelte az ír központú fapados légitársaság egymilliomodik katowicei utasát. A helyszínen a Ryanair helyettes vezérigazgatója, Michael Cawley sajtóértekezletén igen ambíciózus lengyelországi növekedési tervekről beszélt, új bázisokról, és jövő évben 40 új járat beindításáról."


 



  
"Ami az új járatokról szóló sajtótájékoztatóból kimaradt: járatok, amelyek kimaradnak."
"A szűkítésekről és megszüntetésekről ugyanakkor soha nem szól a kommunikáció. Október közepén megszűnik a Budapest-Szófia járat, amit ugyan korábban is üzemeltetett a társaság, de a Malév csődje után, április 3-tól heti három járattal ismét beindított."
"Eltűnt a Wizz Air menetrendjéből Thessaloniki repülőtere is. A szintén áprilisban beindított, majd egy hónapig szüneteltetett járatot a jelenlegi információk szerint nem közlekedteti tovább a lila-rózsaszín légitársaság. Az utazási kedv csökkenése, valamint az elhúzódó görög gazdasági válság sem tesz jót ennek a desztinációnak, de a kegyelemdöfést a Ryanair erős konkurenciája adja. A Ryanair menetrendjében március végéig látható a Budapest-Thessaloniki járat menetrendje változatlan paraméterekekkel."

"Tízmilliós utasforgalom évente, 9 milliárd dolláros bevétel, a harmadik üzleti év végére pedig 260 millió dolláros profit. Ezek azok az ambiciózus számok, melyekkel a magyar légitársaság újjászületésében bízó civilek kalkulálnak. A hírek szerint már zajlanak az előtárgyalások a finanszírozásról, a hvg.hu által megkérdezett szakértők azonban meglehetősen szkeptikusak.
Négy kontinensen napi 60 járatot üzemeltetne az új Budapest-központú légitársaság, melyet Magyar Légiutak a Világra - Hungarian World Airways (MLV-HWA) néven kíván megalapítani a Civil Társulás az Új Magyar Légitársaságért nevű összefogás. A hvg.hu információi szerint már az első évben 10 milliós becsült utasforgalommal számolnak 9 milliárd dolláros árbevétel mellett, a harmadik üzleti évtől pedig 260 millió dolláros profitot céloznának meg."

 Amíg a Tarom új e- kereskedelmi terv megvalósítására készül, a minisztérium új menedzser kinevezésére készül.


"A maláj fapados Air Asia tárgyalásokat folytatott Belgrádban a nehéz pénzügyi helyzetben levő, állami tulajdonú szerb JAT légitársasággal kapcsolatban."









Helyfoglalási díjak:
 12 GBP az extra lábhosszú üléseknél
 8 GBP az elől lévő üléseknél
 3 GPB minden más választott ülésnél
Akik nem szeretnének utazás előtt ülést választani, azok természetesen továbbra is élhetnek a hagyományos foglalás lehetőségével, ahol a társaság a check-in folyamat során választ helyet a repülőre, térítésmentesen.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések