2013. július 23., kedd

Hírösszefoglaló- Repülőterek



A temesvári repülőteret  2013 augusztus 24 20 óra - 2013 szeptember  1  17 óra között   lezárják.
Ebben a periódusban, a Wizzair gépei az aradi repülőtérről (ARW) indulnak/ az aradi repülőtérre érkeznek.

A marosvásárhelyi  repülőteret  2013 szeptember 15  20 óra - 2013 szeptember 22  20 óra  között   lezárják.
Ebben a periódusban, a Wizzair gépei a kolozsvári  repülőtérről  (CLJ) indulnak/ a kolozsvári repülőtérre érkeznek.




„A marosvásárhelyi Transilvania Repülőtérnek év eleje óta több mint 155 000 utasa volt, és öt új külföldi járatot indított el. A román légierő és légi közlekedés napja alkalmából kiadott sajtóközleményben a marosvásárhelyi repülőtér rámutat, hogy a becslések szerint az idén 30 százalékkal több utas lesz, mint tavaly.
Év elejétől mostanáig 156 957 utasa volt a repülőtérnek, ugyanakkor öt új külföldi járatot is bevezettek.
Április végén egy új szolgáltató, az ír Ryanair légitársaság kezdte meg működését a marosvásárhelyi repülőtéren, járatot indítva Brüsszelbe és Pisába. A Wizz Air vállalat pedig három új külföldi járatot vezetett be ez év tavaszán: Münchenbe, Frankfurtba és Bolognába.
Jelenleg tehát 13 külföldi járat indul a marosvásárhelyi repülőtérről, melyekhez hozzáadódnak a Tarom légitársaság belföldi járatai, melyek összekötik Marosvásárhelyt a fővárossal, mutat rá az intézmény vezetősége a közleményben, hozzátéve, hogy idén korszerűsítési munkálatokat is fognak végezni a repülőtéren.”



A kolozsvári nemzetközi repülőtér új, 2100 méteres kifutópályája máris megrongálódott, repedések jelentek meg rajta, bár még át sem adták használatba – tudósít a citynews. Az új kifutópálya eddig 180 millió lejbe került. Eredetileg 120 millió lejesre tervezték a megépítés költségeit, ám a vizes talaj miatt emelkedtek a költségek. Átadását október 15-éig tervezik nyélbe ütni.”





Az új, egyszerűsített beszállókapuk lehetőséget adnak a légitársaságoknak, hogy a bezárt Ferihegy 1-hez hasonló működési költségekkel üzemeljenek. A Daniel de Carvalho, a Wizz Air-kommunikáció menedzsere által Oktoberfest-típusúnak nevezett sátrakra nem lesz szükség.”






„Várhatóan a nyár közepétől ismét birtokba vehetik a látogatók a repülőtéri 2A Terminál tetején lévő kilátóteraszt - közölte a Budapest Airport. Az újranyitáshoz szükséges biztonsági fejlesztést a napokban kezdte meg a társaság, a munkálatok néhány hétig tartanak.”





Új pálya és új remények. A Tarom nem bukik, de ha mégis, repül helyette más Bukarestbe. Miért perli Kolozsvár Marosvásárhelyet?
A múlt heti nagy budapesti légiközlekedési gyülekezet, a Routes Europe kiállítási termében érdekes volt látni egymástól nem túl messze két külön standot keleti szomszédunk, Románia reptereinek képviseletében. Az egyik az RAA, a Romanian Airports Association, vagyis a Romániai Repülőterek Szövetsége, a másik viszont csak két romániai repülőtér, a szatmárnémeti és a marosvásárhelyi bemutatkozásaképp. Amint az egyiknél megtudtam, a marosvásárhelyi Transylvania Airport nem tagja a szövetségnek. Ráadásul az ember a romániai napisajtóban olykor felbukkanó hírekből eléggé pontosan tudhatja, hogy a két, egymástól nem túl messze fekvő erdélyi repülőtér nincs ám épp túlságosan jó viszonyban egymással. „



Mi zavarja valójában a konkurenciát? Netán az, ha a Transylvania Airport is kap hosszú pályát, akár interkontinentális járatokra.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések