2012. május 3., csütörtök

Miért fapados for dummies

Nagyon sok honlap/ fórum/ blog foglalkozik a fapadosokkal. Természetesen, ezek elenyésző hányada  magyar nyelvű.  A kezdőknek (ld. dummies) szánt információ minimiális. Az Erdélyből  induló fapadosokról pedig alig találtam érthető, magyar nyelvű információt.  Ez az egyik oka, hogy nekifogtam pötyögni.
A másik ok az, hogy jobb egyszer leírni, mint sokszor végigmondani ugyanazt a szöveget. Nagyon sok 
barátunknak/  ismerősünknek/ barátunk barátjának magyaráztam el, hogy/ mikor/miért kell fapadossal utazni.  Én vagyok az, aki keres/ foglal/ online utasfelvételt rendez  és bölcs tanácsokat osztogat.  Hátha mások is megtanulják.

Hét  éve utaztunk először fapadossal, Párizsba. Akkor hatunknak foglaltam/ szerveztem. Azóta nálunk az utazások úgy kezdődenk, hogy én felsóhajtok:  „Olyan olcsó a repülőjegy ... -be”. Folytatódik a foglalás- szálláskeresés- utazástervezéssel.  Szállás lefoglalásával,  belépők online vásárlásával, tömegközlekedési bérletek tanulmányozásával. Ha a helyzet elfajult, akkor mikrobusz bérlésével.  Az utazás végső ára mindig sokszorosa a repülőjegyének. A tervezéssel/ szervezéssel töltött idő két- háromnapos városlátogatás esetében szinte annyi, mint maga a kiruccanás.  Egyik barátunk a foglalásokat/ tervezéseket előjátéknak hívja. Én csak annyit tudok, hogy megéri.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések